Annons:

Ving inför återbetalningsgaranti på 7 dagar

Som en av få svenska researrangör kan Ving nu garantera att kunder som avbokar eller får en inställd resa får tillbaka sina pengar inom 7 dagar. Sedan tidigare har Ving även förbättrat av- och ombokningsvillkoren där kunder bland annat har möjlighet att omboka sin charterresa ett obegränsat antal gånger fram till 30 dagar före avresa. Från och med idag har även möjligheten till avbokning kortats ned till 60 dagar före avresa, enligt ett pressmeddelande.

Med Vings nya återbetalningsgaranti kommer kunderna att få tillbaka sina pengar inom 7 dagar (istället för inom 14 dagar som paketreselagen kräver).

– Vi vet att det finns en stor längtan efter att kunna resa utomlands just nu. Samtidigt finns en viss osäkerhet att boka under rådande omständigheter och möjligen funderingar över när man får sin återbetalning vid avbokning eller inställd resa. Vi vill att man ska känna sig trygg när man bokar sin semesterresa med oss och har nu valt att göra bokningsvillkoren än mer generösa med nya av- och ombokningsvillkor samt återbetalningsgaranti inom sju dagar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving i ett pressmeddelande.

Förutom återbetalningsgarantin har Ving även förbättrat villkoren för av- och ombokning. Nu kan kunder avboka sin charterresa fram till 60 dagar innan avresa mot en administrativ avgift på 200 kr per person.

Sedan tidigare erbjuder Ving även samtliga kunder gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en charterresa. Kunder som köper en charterresa kan bland annat omboka sin resa obegränsat antal gånger fram till 30 dagar innan avresa.

Av- och ombokningsreglerna för charterresor gäller för alla nya bokningar från och med idag med avresor fram till 30 september, 2021 med anledning av Coronapandemin. Återbetalningsgarantin om 7 dagar gäller för samtliga resor inklusive bokningar med reguljärflyg.

15 kommentarer

  1. Anonym: Min resa avbokades, då den blev inställd, av Ving den 12 augusti. Återbetalningen skedde den 8 oktober, nästan 2 månaders väntan....Hur ska de klara av att återbetala inom 7 dagar???
  2. Maria: Hur kan ni skriva det är den enda rese-arrangören som betalar tillbaka inom 7 dagar ? har ni frågat alla oss andra ? Mycket märkligt - antar ni får bidrag av Ving för att skriva detta.. marknadsföring..
  3. Lasse: Är det någon annan som går ut och GARANTERAR återbetalning inom 7 dagar?
  4. Subscriber User: test
  5. Subscriber User: test 2
  6. Subscriber User: Ving har ännu inte återbetalat vårens och sommarens avbokningar. Och flera arrangörer har både uppfyllt paketreselagens åtaganden samt har bättre om-och avbokningsvillkor än Ving. Detta är fejk news.
  7. Tomas: Jag äger och driver Sydafrikaresor. Detta är direkt provocerande och jag håller med om att det måste vara en betald artikel. Inte kan väl seriös media bara slänga ut vilket påstående som helst utan att ens kolla eller granska informationen. Vi återbetalar direkt, vi var bland dem första till att göra det i våras trots branschorganisationen SRF´s uppmaning att vänta. Dessutom erbjuder vi 50 dagar innan avresa GRATIS avbokning, helt utan anledning. OCH vi tar inte en krona i deposition/anmälningsavgift. Du kan alltså boka nu för nästa vinter och inte betala en krona förrän 45 dagar innan avresa. Jag vill at Travel News direkt tar tillbaka denna artikel och ber om ursäkt. Och ser jag detta någonstans som något VING officiellt går ut med i marknadsföringssyfte så kommer jag att anmäla det till reklamombudsmannen.
  8. Tips: Tomas: Du verkar irriterad. Varför då inte bara gå ut och garantera 7 dagars återbetalning som Ving? Förövrigt finns all info på deras hemsida om du vill anmäla. Saxat från din resebyrå, Sydafrikaresor, tydligen betalar ni inte direkt: Gällande återbetalningar för av- och ombokade resor Bokar man en resa med oss är man alltid skyddad av Paketreselagen och i normala fall sker återbetalningar inom två veckor. Under rådande omständigheter, som är exceptionella, kan det komma att ta lite längre tid. Vi gör vårt yttersta för att ta hand om alla kunder som fått sina resor påverkade.
  9. EB: @subsciber user. källa ?
    • Travel News: Det framgår i texten att det är ett pressmeddelande från Ving som är grunden. Läs noga och du ska få svar.
  10. Lena: Rent av provocerande, Apollo och TUI gör exakt samma sak. Den stora skillnaden är bara att dem är inte betalda som Travelnews!
  11. @Lena: Nej Lena de garanterar inte återbetalning inom 7 dagar vilket Ving gör.
  12. Moriarty: "Som en av få svenska researrangör kan Ving nu garantera att kunder som avbokar eller får en inställd resa får tillbaka sina pengar inom 7 dagar". Läs artikeln innan ni börjar gnälla!!!! Som en av få svenska arrangörer står det! De GARANTERAR återbetalning inom 7 dagar, inte många som vågar garantera detta.
    • Travel News: Vi har ändrat lite under resans gång i texten. Men tack för alla synpunkter och reaktioner.
  13. Anton: EB efterfrågade källa till en tidigare kommentar inte artikeln.