Vem är du?
Mitt namn är Stephanie, jag är nyfiken på livet, älskar att resa och bor just nu i Stockholm.
Vad gör du på TUI?
Jag arbetar som Consumer Insights Manager. Det betyder att jag analyserar vad som händer i världen och i reseindustrin för att förstå konsumenternas behov och beteende. Resultatet av våra analyser bidrar till TUI:s taktiska och strategiska arbete. Vi behöver förstå de grundläggande behoven konsumenterna har och därmed kunna kartlägga varför människor reser, varför de ska välja TUI och vilket syfte semestern ska uppfylla.
Vilka är dina insikter för 2019?
Wow, en stor fråga. Här kommer mina tre spaningar:
- Allt handlar om att förstå konsumenternas behov och beteenden och utveckla produkter och tjänster därefter.
- Företag inom reseindustin bör erbjuda produkter och tjänster som konsumenterna upplever är autentiska och genuina. Det är viktigt att utveckla detta ur ett kundperspektiv och inte ett företagsperspektiv.
- Det har aldrig varit viktigare att ta hand om både sig själv och miljön.
Varför är du i Sverige?
I oktober 2016 fick jag möjligheten att flytta till Sverige för ett internationellt uppdrag för TUI Group. Jag fastnade då verkligen för staden och det nordiska arbetsklimatet och sedan dess har jag blivt kvar här.
TUI är ett globalt varumärke. Hur är det att arbeta för ett sånt?
Att arbeta med ett globalt varumärke ger många möjligheter. Jag kan bolla mina idéer med kollegor från olika delar av världen och få nya perspektiv och insikter från människor med olika bakgrunder och erfarenhet.
Hur länge kommer du att stanna på TUI?
Jag har lovat mig själv att stanna så länge jag känner att jag blir utmanad i mitt arbete och kan utvecklas.
Du har arbetat över hela världen. Snälla berätta lite om Zambia?
Världen är så stor att det vore slöseri att bara bo på en enda plats. I Zambia arbetade jag med ett tre månader långt projekt. Jag arbetade som management konsult. Under min tid där gjorde jag en affärsplan för ett företag som hade en femårig tillväxtplan. Det var en otrolig upplevelse eftersom jag bodde hos en lokal värdfamilj och verkligen fick uppleva den zambiska kulturen.
Världens coolaste land?
Chile. Du kan åka skidor på morgonen och surfa på kvällen, vilket annat land kan erbjuda detta?
Och vad tycker du om Sverige?
Jag gillar den svenska tydligheten och att man är väldigt rakt på sak. Med bara två enkla ord kan du samla en grupp människor och ta en kaffe eller en drink. Fika? AW? Men jag kommer aldrig att begripa den hysteriska längtan efter att gå till Systembolaget och köpa vin varje lördag kvart i tre.
Vad är reseindustrins största utmaning 2019?
Enligt min åsikt är det är två saker. Den första är att det har aldrig varit enklare att resa än vad det är idag. Konsumenter har så mycket information och alternativ att ta in och utvärdera. Detta gör att företag som TUI inte bara kan erbjuda enkla lösningar utan också måste ha de bästa produkterna och upplevelserna för den enskilda individen. Den andra delen är hållbarhet. Reseindustrin måste visa att de gör insatser för miljön och även påvisa de positiva delar reseindustin medför när det kommer till hållbarhet. Ett exempelvis är det faktum att turismen idag står för en tiondel av alla arbeten i världen. Konsumenterna är idag väldigt pålästa och nyfikna och de vill vara säkra på att deras resebolag tar ansvar för miljön.
Namn: Stephanie Darvill
Titel: Consumer Insights Manager
Ålder: 27
Bor: Stockholm, Sverige
Utbildning: International Management with Spanish, University of Bath, UK
Favorithotell: Che Lagarto, Ilha Grande, Brazil
Favoritflygbolag: Norwegian
Senaste resa: New York
Detta vet vi inte om dig: Jag har svart bälte i Taekwondo. Jag tränade och tävlade i detta i tio år.
2 kommentarer