Kampanjen går under namnet Get more Britain for your buck och lanseras denna vecka med webbsajten getmorebritain.com, enligt E-tid.com.
Sajten ska visa hur nära varandra de främsta turistattraktionerna ligger och hur lätt de kan besökas även under en kort resa. Reklam kommer att göras på bland annat Expedia.com, Hotels.com, och Frommers.com.
Som en del av kampanjen kommer också 16 amerikanska reseorganisationer sluta sig till VisitBritain för att spela in en låt om värdet i en resa till Storbritannien. Bland annat US Tour Operators Association och Virgin Vacations deltar tillsammans med gitarristen Earl Slick och låtskrivaren Mark Hudson.
Sajten ska visa hur nära varandra de främsta turistattraktionerna ligger och hur lätt de kan besökas även under en kort resa. Reklam kommer att göras på bland annat Expedia.com, Hotels.com, och Frommers.com.
Som en del av kampanjen kommer också 16 amerikanska reseorganisationer sluta sig till VisitBritain för att spela in en låt om värdet i en resa till Storbritannien. Bland annat US Tour Operators Association och Virgin Vacations deltar tillsammans med gitarristen Earl Slick och låtskrivaren Mark Hudson.