Inflytelserik amerikansk bloggare till Pride-festivalen, annonskampanjer och Sverigeevenemang med Millenniumtema. Det är några av marknadsföringsaktiviteterna i Visit Swedens satsning ”Stockholm in full glory”, som riktas till hbt-resenärer i USA. Som kronan på verket kommer den amerikanska gay-tidningen Out med ett specialnummer om Sverige i oktober.
– Resandet till Sverige ökar och det finns en stor potential att öka resandet ännu mera. Genom att Visit Sweden även vänder sig till resvana hbt-personer, främst i USA, hoppas vi kunna placera Sverige på kartan som en av världens främsta hbt-destinationer, säger Thomas Brühl, vd på Visit Sweden.
Amerikanska Out Magazine, världens bäst säljande gaytidning, kommer att dedikera sitt oktobernummer bara till Sverige. Utgåvan är resultatet av ett samarbete med Visit Sweden och Stockholm Visitors Board. Tidningen besökte Stockholm, Västsverige och Icehotel i juni för att producera bilder och reportage. VisitSweden ser också till att en bloggare från Out Magazine besöker Pride-festivalen i Stockholm. Skribenter från andra hbt-inriktade tidningar, bland annat Curve, Mate/Winq, MTV/Logo och OMG Magazine, samt en researrangör från Signature Travel Consortium kommer att besöka Stockholm i augusti.
I Visit Swedens kampanj ”Stockholm in Full Glory” ingår också annonskampanjer, pr-kampanjer, besök hos researrangörer och flöden i sociala medier. Ett evenemang för journalister i West Hollywood i samband med premiären av den första Millennium-filmen blir höjdpunkten under Visit Swedens och Stockholm Gay & Lesbian Networks kundbesök hos researrangörer i november.
I VisitSwedens målgruppsanalys av 16 000 resvana människor i 12 länder, framkommer att segmentet homo- och bisexuella är en grupp resenärer som är på jakt efter nya städer och platser att besöka. Gruppen vill i högre grad än genomsnittet känna sig fria, njuta av god mat samt ha roligt och uppleva nya saker med sin partner när de reser utomlands.
– Resandet till Sverige ökar och det finns en stor potential att öka resandet ännu mera. Genom att Visit Sweden även vänder sig till resvana hbt-personer, främst i USA, hoppas vi kunna placera Sverige på kartan som en av världens främsta hbt-destinationer, säger Thomas Brühl, vd på Visit Sweden.
Amerikanska Out Magazine, världens bäst säljande gaytidning, kommer att dedikera sitt oktobernummer bara till Sverige. Utgåvan är resultatet av ett samarbete med Visit Sweden och Stockholm Visitors Board. Tidningen besökte Stockholm, Västsverige och Icehotel i juni för att producera bilder och reportage. VisitSweden ser också till att en bloggare från Out Magazine besöker Pride-festivalen i Stockholm. Skribenter från andra hbt-inriktade tidningar, bland annat Curve, Mate/Winq, MTV/Logo och OMG Magazine, samt en researrangör från Signature Travel Consortium kommer att besöka Stockholm i augusti.
I Visit Swedens kampanj ”Stockholm in Full Glory” ingår också annonskampanjer, pr-kampanjer, besök hos researrangörer och flöden i sociala medier. Ett evenemang för journalister i West Hollywood i samband med premiären av den första Millennium-filmen blir höjdpunkten under Visit Swedens och Stockholm Gay & Lesbian Networks kundbesök hos researrangörer i november.
I VisitSwedens målgruppsanalys av 16 000 resvana människor i 12 länder, framkommer att segmentet homo- och bisexuella är en grupp resenärer som är på jakt efter nya städer och platser att besöka. Gruppen vill i högre grad än genomsnittet känna sig fria, njuta av god mat samt ha roligt och uppleva nya saker med sin partner när de reser utomlands.