[i=484674;w440;nb;nl]
I butiken på Klara Norra Kyrkogata har turistbyrån sålt biljetter till Londons tunnelbana, tågpass och evenemangsbiljetter – förutom att distribuera broschyrer till stockholmare.
– Men alltmer av försäljningen har flyttat till nätet och vår webbshop där, medan försäljningen i butiken minskat. Därför fokuserar vi ytterligare på att utveckla vår service online till hela landet, säger Nordenchef Gary Robson till Travel News.
Utvecklingen mot färre turistbyråer med butiker och kontor som är öppna för besök från allmänheten har varit tydlig de senaste åren. Fler söker information på nätet och även de personliga kontakterna med turistbyråerna går via telefon eller webbkanaler.
– Vi ska lägga pengar på att förbättra vår webbshop som har några år på nacken, säger Gary Robson.
Två anställda på Visit Britain tvingas sluta på grund av nedläggningen. Det är dock fortfarande ett av de största turistbyråkontoren i Norden med tolv anställda, varav tio i Stockholm.
En kommentar