Hon kommer även att ingå i Strömmas nordiska ledningsgrupp och ansvarar för intern och extern kommunikation. Hon blir även vd för Destination Stockholm.
– Jag brinner för upplevelsebranschen och jag ser verkligen fram emot att vara med och ytterligare stärka Strömmas position i Norden. Strömma är ett företag med många starka varumärken som ger minnesvärda upplevelser där besökaren får en kombination av vacker natur, kultur, historia och nöje, säger hon.
Marie Johansson har lång erfarenhet inom resebranschen från både privat- och affärsresor.I höstas slutade hon som nordisk försäljnings- och marknadschef på Ticket Biz. Innan dess var hon kommunikationsdirektör för Ticket Travel Group.
Hon kommer närmast från affärsresebyrån Ticket Biz som nordisk försäljnings- och marknadschef och innan dess var hon kommunikationsdirektör för Ticket Travel Group.
I Strömmakoncernen ingår varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell, Open Top Tours, Interbus och EkmanBuss