Thailändska turistbyrån öppnar ett call center som kommer att ha öppet dygnet runt.
– Syftet med tjänsten är att man ska kunna få svar på allt möjligt om Thailand. Förutom turistrelaterad information kan man även få svar på frågor om säkerhetsläget i landet, något som uppskattas av till exempel oroliga föräldrar eller anhöriga som vill ha snabb information om olika platser i landet där de vet att någon de känner befinner sig, säger Mrs Nalinee Pananon, chef för Thailändska turistbyrån i Stockholm.
Från fast telefonlinje i Sverige kostar ett telefonsamtal till TAT Call Center som ett lokalsamtal. Från fast telefon i Thailand kostar samtalet tre bath.
– Syftet med tjänsten är att man ska kunna få svar på allt möjligt om Thailand. Förutom turistrelaterad information kan man även få svar på frågor om säkerhetsläget i landet, något som uppskattas av till exempel oroliga föräldrar eller anhöriga som vill ha snabb information om olika platser i landet där de vet att någon de känner befinner sig, säger Mrs Nalinee Pananon, chef för Thailändska turistbyrån i Stockholm.
Från fast telefonlinje i Sverige kostar ett telefonsamtal till TAT Call Center som ett lokalsamtal. Från fast telefon i Thailand kostar samtalet tre bath.