Destinationsbolag Södra Lappland har en vision om att vara en exklusiv internationell destination med unik och orörd vildmark tillgänglig 365 dagar om året. Genom gemensam marknadsföring, försäljning och paketering ska området locka till sig fler besökare och områdets turistaktörer få en ökad omsättning och därmed skapa tillväxt och sysselsättning.
Bolaget ska nu formaliseras, ett bokningssystem ska upphandlas och en grafisk profil ska utformas under våren och sommaren. Målsättningen är att lansera bolaget i september med flera produkter och tjänster från aktörer i området.
Destinationsbolaget har fått klartecken från Länsstyrelsen i Västerbotten, Länsstyrelsen i Jämtland och Region Västerbotten om delar av finansieringen av destinationsbolaget fram till och med år 2013. Besked från Tillväxtverket kommer att komma. Efter 2013 ska bolaget klara sig själv och leva på de provisionsintäkter som erhålls genom försäljningen av områdets produkter och tjänster.
Arbetet kommer att ledas av Yvonne Lif-Lövbrand tillsammans med flertal aktörer i området samt konsultbolaget Razormind.
Bolaget ska nu formaliseras, ett bokningssystem ska upphandlas och en grafisk profil ska utformas under våren och sommaren. Målsättningen är att lansera bolaget i september med flera produkter och tjänster från aktörer i området.
Destinationsbolaget har fått klartecken från Länsstyrelsen i Västerbotten, Länsstyrelsen i Jämtland och Region Västerbotten om delar av finansieringen av destinationsbolaget fram till och med år 2013. Besked från Tillväxtverket kommer att komma. Efter 2013 ska bolaget klara sig själv och leva på de provisionsintäkter som erhålls genom försäljningen av områdets produkter och tjänster.
Arbetet kommer att ledas av Yvonne Lif-Lövbrand tillsammans med flertal aktörer i området samt konsultbolaget Razormind.