”Hos STA är vi fokuserat på att utvidga vår globala tillvaro vid att investera i marknader, som vil vara viktiga för vår verksamhet i framtiden”, säger Fahd Hamidddin, VD för Saudi Tourism Authority i ett pressmeddelande. ”Vi bygger nu ett globalt team av professionella för att visa upp Saudis mångsidiga utbud av kulturella äventyr, kulturarv i världsklass och autentisk arabisk gästfrihet.”
Det nordiska kontoret kommer att ansvara för marknadsföringen målinriktad på resebranschen och konsumenter i de fira nordiska länder, Aktiviteterna skall skapa medvetenhet omkring, och utveckla Saudi Arabiens turistprodukt i et närt samarbete med researrangörer, resebyråer och andra intressenter i resebranschen och driva genomförandet i linje med STA:s strategi och mission. Det nordiska representationskontor i Köpenhamn upprättas i samarbete med United Spirit Nordic.
Bland annat investerade STA i 2020 en inhemsk turismkampanj där besökarnas konsumtion tvärs över destinationerna under juli och september, ökade med mer än 30 procent jämfört med motsvarande period året innan.
En kommentar