Turistbyrån hoppas att den nya kungliga babyn kommer att locka turister till områden med kopplingar till det unga kungliga paret. Affischen föreställer det foto som redan blivit smått ikoniskt på Will, Kate och deras nya son, George Alexander Louis på trappan till St Marys sjukhus under parollen ”Velcome to Great Britain”, ”Välkommen till Storbritannien”. Affischen tillägger: ”Många gratulationer till hertigen och hertiginnan av Cambridge för födelsen av deras pojke.” Bilden kommer att användas i online- och printkampanjer runt om i världen, inklusive USA, Kanada, Brasilien, Australien, Kina och Japan.
Omedelbart efter födelsen av den nya bebisprinsen började VisitBritain lyfta fram delar av Storbritannien med kopplingar till kungaparet för att uppmuntra turister att boka semestrar områden med kopplingar till Kate och William. Dessa områden inkludera Norfolk, eftersom Anmer Hall, som kommer att bli William och Kates nya lantställe, ligger där. Andra områden med William och Kate-kopplingar är Eton, där prinsen gick i skolan, St Andrews universitet där de träffades som studenter och walesiska ön Anglesey där de bodde medan William tjänstgjorde som pilot.