Ökad marknadsföring av Sverige, inrättande av särskilda utbildningsprogram för besöksnäringen och ett strategiskt utvecklingsprogram. Så vill Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Socialdemokraterna satsa på turismen i Sverige enligt den kommande skuggbudgeten.
Bara satsningen på marknadsföringen av Sverige som resmål skulle kosta 100 miljoner kronor utöver den nuvarande budgeten.
Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR, är mycket positiva till förslaget.
– Att den politiska oppositionen de facto är beredd att satsa ytterligare 100 miljoner kronor på marknadsföring av Sverige som resmål är oerhört positivt, säger SHR:s vd Mats Hulth.
Bara satsningen på marknadsföringen av Sverige som resmål skulle kosta 100 miljoner kronor utöver den nuvarande budgeten.
Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR, är mycket positiva till förslaget.
– Att den politiska oppositionen de facto är beredd att satsa ytterligare 100 miljoner kronor på marknadsföring av Sverige som resmål är oerhört positivt, säger SHR:s vd Mats Hulth.