Nordens ledande campingkedja har växt kraftigt de senaste åren genom både förvärv och stora investeringar i företagets 25 befintliga anläggningar. Även framöver väntar en ambitiös agenda där satsningar på det kommersiella området kommer att vara en viktig del.
”Vi är väldigt glada över att Ingela valt att komma till oss. Hon har helt rätt personliga egenskaper för den här rollen, och hennes yrkeserfarenheter från både hotell- och charterbranschen och onlineförsäljning, kommer att komma väl till pass för att fortsätta utveckla vårt företag och skapa ännu bättre gästupplevelser”, säger Johan Söör, VD för Nordic Camping & Resort.
Ingela är uppväxt i Hackås i Jämtland och är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Hon arbetade för charteroperatören TUI i olika roller i sex år och har även varit ansvarig för visual merchandising för H&Ms onlineförsäljning i norra Europa. Närmast kommer hon från en roll som Director of Digital Development & Innovation på Scandic Hotels Group. I likhet med övriga i ledningsgruppen i Nordic Camping & Resort kommer Ingela att investera i företaget.
”Det känns fantastiskt att få möjligheten att kliva på den resa Nordic Camping & Resort står inför och att få vara med och bygga upp en unik campingkedja med fokus på gästens upplevelse, i allt från digital försäljning, konceptutveckling, varumärke och även skapa digitala lösningar på plats för att leverera en överlägsen campingvistelse. Nordic Camping & Resort har ett bra startläge, i en bransch där det ännu finns väldigt mycket kvar att göra”, säger Ingela.