Annons:

Estland vill locka turister i annorlunda tävling

Kampanjen Epic Estonia bjuder in svenska turister att tävla om roliga och annorlunda upplevelser i Estland.

I samarbete med Estonian Tourist Board och TallinkSilja vill Estland locka fler svenska besökare. Kampanjen och tävlingen Epic Estonia erbjuder 97 episka upplevelser i landet. 

– Med Epic Estonia vill vi göra något speciellt, något som verkligen sticker ut och som visar den palett av upplevelser som Estland har att bjuda på. Resultatet blev 97 exklusiva aktiviteter som vi bjuder in svenskar att tävla om, säger Katrina Sokk, kampanjledare på Estonian Tourist Board i Tallinn. Eftersom det är 97 år sedan Estland blev självständigt, valde vi att ha lika många upplevelser att bjuda svenskarna på.

Tävlingen pågår fram till mitten på juli och vinnare är de 97 som gett bästa motivering till att få resa. Vinnare blir den med den bästa motiveringen, som i gengäld blir Estlands digitala turistambassadör i sociala medier.

Några av de upplevelser som ingår i tävlingen är:
Besök 7 klubbar under en natt.
Dyk med sälar och utforska ett gammalt skeppsvrak.
Prova på att vara co-driver till en professionell rallyförare under Rally Estonia.
Designa egna jeans tillsammans med en av Estlands hetaste designers.
Träna som en olympier under en dag med en OS-vinnande längdskidåkare.
Laga mat med en Bocuse d’Or kock.
Testa 8 olika bastubad på en dag.
Spendera en dag med Astrid Lindgren-illustratören Ilon Wikland i hennes hemstad Haapsalu.

Kommentarer är stängda.