Annons:

Ej lönsamt Door to Gate läggs ner

I dag berättar Door to Gate att man kommer att lägga ner. Den 30 september 2018 blir den sista dagen för minibussarna i stockholmstrafiken. 

Anledningen till nedläggningen är flera och kan sammanfattas med att vi trots vår erfarenhet och kompetens inte lyckats få konceptet lönsamt, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

– Marknadens mottagande har inte motsvarat våra förväntningar. Även om tjänsten har varit uppskattad av våra kunder har efterfrågan varit koncentrerad till få tillfällen på dygnet vilket har gjort det svårt att skapa en lönsam trafikproduktion, förklarar John Strand, vd på Merresor AB som driver Flygbussarna.

I och med nedläggningen av Door to Gate förlorar stockholmarna ett både prisvärt och miljövänligt alternativ till och från Arlanda.

– Det är så klart väldigt tråkigt att lägga ner den här satsningen. Vi har haft nöjda kunder och en hög kvalitet i leveransen. Våra medarbetare har gjort ett fantastiskt jobb men tyvärr går ekonomin inte ihop. Flygbussarna söker alltid nya sätt att utveckla morgondagens kollektiva resande och det innebär att både våga prova, men också avsluta verksamheter när lönsamheten brister, säger John Strand.

6 kommentarer

  1. Anonym: Åkte några gånger, men oftast var det nåt strul eller resan tog jättelång tid. Ingen överraskning att detta läggs ned.
  2. Susanne: Vad tråkigt att dom lägger ner. Jag var jättenöjd med dom. Dom var alltid punktliga och trevliga plus att det var mycket billigare att åka med dom än med taxibolagen.
  3. Mattias: Jättetråkig läsning att ta del av :-( Jag använde mig utav Door To Gate vid flertalet tillfällen och var alltid mycket nöjd över deras produkt. Prisvärd (billigare än att ta SL till Arlanda och betala passage), alltid på tid och hade dem ingen minibuss till hands så skickade dem alltid en taxi.
  4. Lyman: Har använt dem mycket. Servicen och priset har slagit taxi. Riktigt riktigt tråkigt att de försvinner.
  5. Frank Grimes: Jag övervägde detta alternativ en gång, men trots många positiva omdömen var det ändå oroande många som vittnade om dåligt bemötande för att jag skulle våga prova det. Tyvärr. Idéen är bra och jag hoppas att den återkommer i någon regi som kan operera med högre tillförlitlighet.
  6. Jonny: Vi har åkt flera gånger och varit nöjda. Fick vänta lite länge vid ett tillfälle på Arlanda, men då skulle vi hem så det var ingen stress. De var ett föredöme när det gäller kommunikation när man skulle hämtas till flyget. Man fick veta exakt när de dök upp, ändringar i resplan meddelades i god tid. Chaufförerna var väldigt serviceinriktade. Klart tråkigt att de lägger ner.