Annons:

Brand USA öppnar kontor i Norden

USA:s nya turistorganisation Brand USA ska etablera sig i Norden innan årets slut. Det beskedet kom på International Pow Wow, USA:s största resemässa, i Las Vegas.

Brand USA startades för cirka 1,5 år sedan, efter det unika beslutet från president Barack Obama att även USA ska ha en nationell turistorganisation som marknadsför landet. Målet är att öka antalet internationella besökare från dagens 66 miljoner till 100 miljoner 2021.

Brand USA har upprättat elva kontor runt om i världen, och nyfikenheten och otåligheten har varit stor hos den nordiska resebranschen som arbetar mot USA om och när Skandinavien skulle få representation.

På Pow Wow avslöjade Brand USA att en nordisk/skandinavisk representation ska upprättas innan årets slut.

– Norden är en av de 18 marknader som vi prioriterar, för det är en viktig marknad för oss. Vi har börjat processen att hitta ett företag som kan ansvara för representationen i Norden för oss, sade Jay Gray, ansvarig för Corporate Partnerships på Brand USA, till Travel News på Pow Wow.

I det första steget ska det nordiska kontoret bygga nätverk med de delar av den nordiska resebranschen som har resor till USA i sin produktportfölj och upprätta en sajt och närvaro i de sociala medierna under marknadsföringsnamnet Discover America.

Kommentarer är stängda.