– Vi har fått väldigt få frågor från kunder om det som hände i Thailand, varken från gäster på plats på destinationen, på telefon eller i sociala medier, vilket det brukar vara vid sådana här händelser, säger Anna Hagberg, informatör på Ving.
– Dock hade vi en hel del avbokningar på just Thailand efter dåden, men den effekten är ofta kortvarig.
Fritidsresor har inte heller märkt av någon större oro bland sina gäster. Det har inte kommit in mycket kommentarer eller frågor på sociala medier. Just aktiviteten på sociala medier brukar ge en tydlig indikation på hur pass oroade resenärer är, enligt Mathias Bergendahl, informationschef på Fritidsresor.
– Vi såg en minskning i antal bokningar i helgen som var men det är en naturlig effekt när något sånt här händer. Nu har antal bokningar börjat gå upp till samma nivåer som innan attentaten igen, säger han.
Mathias Bergendahl tror att det hade varit annorlunda om det varit högsäsong för Thailand som destination just nu – alternativt om det skulle ske fler attentat.
Inte heller på Ticket har man märkt av någon större oro hos sina kunder.
– Det är lite för tidigt att säga men folk bokar på som vanligt. Resandet till Thailand brukar gå tillbaka snabbt, säger Karin Starkman Ahlstedt, kommunikationsansvarig på Ticket.
– Det är inte många som har hört av sig och varit oroliga.
En kommentar