Annons:

Airbnb satsar på varumärke ”bortom reselogi”

Tre månader har gått sedan plattformen lanserade sin nya upplevelsekategori Icons. Nu meddelar Airbnb att den ska lanseras över hela världen – ett viktigt steg i en mer lokaliserad strategi på mindre utvecklade marknader.

Kategorin Icons lanserades i USA i maj i form av elva bokningsbara upplevelser. De sträcker sig från att tillbringa en natt i Princes hus Purple Rain i Minneapolis till att vara med om en vardagsrumsspelning med sångerskan Doja Cat. Totalt släpps under året 4 000 biljetter – många av dem gratis, andra för mindre än 100 dollar per person.

Airbnb meddelar nu att Icons blir ”avgörande” för hur plattformen de kommande åren ska expandera sitt marknadserbjudande – och vidga plattformens varumärke ”bortom reselogi”. 

– Vi nyttjar hävstångseffekten i vår globala expansionshandbok, vilket inkluderar en mer lokaliserad produkt- och marknadsföringsstrategi, och kommer att fortsätta investera i mindre utvecklade marknader under 2024 och framåt, meddelar Airbnb i brittiska publikationen Travel Weekly. 

Kommentarer är stängda.