Annons:

TUI lanserar sitt nya globala hotellvarumärke

TUI genomför just nu sitt största konsolideringsprojekt av hotellvarumärken någonsin. Det nya varumärket, TUI Blue, ska bli världens största hotellvarumärke för semesterresor. Med över 100 hotell och fler än en miljon gäster per år. Konsolideringen genomförs genom att flytta in koncepten TUI Sensimar, TUI Family Life och de befintliga Blue-hotellen under ett och samma varumärke. Det nya TUI Blue hotellen kan bokas från och med den 7 november och är tillgängliga att besöka under sommaren 2020, enligt ett pressmeddelande.

– Med denna varumärkesportfölj kan vi möta våra kunders efterfrågan samtidigt som vi förstärker vår globala närvaro avsevärt. Styrkorna hos våra nuvarande hotellvarumärken kommer att flyttas in under ett och samma namn. TUI Blue är en ännu mer lokalt förankrad hotellupplevelse, vi går samman för en mer hållbar, autentisk och skräddarsydd upplevelse. Säger Patrick Törn, försäljningschef på TUI i ett pressmeddelande.

TUI Blue erbjuder nu sina kunder en hotellupplevelse som är skräddarsydd efter specifika behov och preferenser. Oavsett vilken typ av kund du är erbjuds du autentiska och lokala upplevelser inspirerade av destinationerna.

TUI Blue – For two

De hotell som tidigare hette TUI Sensimar kommer från och med sommaren 2020 att bli ”TUI Blue- For Two”. Detta koncept riktar sig uteslutande till resenärer som är över 16 år och de som reser utan barn. Hotellen är skräddarsydda för vuxna kunder och fokuserar på att skapa ”stunder tillsammans”.

TUI Blue – For Families

TUI Family Life-hotell blir nu ”TUI Blue – For Families”. Detta är en av TUIs mest populära produkter och tillgodoser familjer som reser med barn. I konceptet ingår också den berömda Bamseklubben, The Hangout för tonåringar och många andra familjevänliga upplevelser. Alla dessa favoriter kommer att finnas kvar under det nya varumärket.

TUI Blue – For All

Den som är extra intresserad av autentiska upplevelser på semestern kommer nu att kunna hitta perfekta hotellerbjudanden under TUI Blue “For All” -etiketten. Här är alla välkomna och hotellen har extra stort fokus på det lokala.

Hållbarhet

Hållbarhet genomsyrar det nya hotellvarumärket. TUI Blue har utvecklat ”tio steg för en bättre värld” som alla de nya hotellen följer. Varumärket stödjer därigenom, TUI Groups strategi för att främja en mer hållbar och positiv turism.

– Att skapa ett modernt livsstilsvarumärke av denna storlek gör det möjligt för oss att gå samman och samarbeta ännu närmare för att nå våra hållbarhetsmål. Vi kallar det ”Sustainable BLUE”, ett initiativ där vi satt upp tio gemensamma mål för alla våra TUI Blue-hotell. De inkluderar till exempel initiativ för att spara vatten, sänka koldioxidutsläppet per gäst och minska engångsplastartiklar, säger Anna Kiefer hållbarhetsansvarig på TUI.

Kommentarer är stängda.