Annons:

“Vill hitta nya försäljningsmöjligheter inom vår bransch”

En av 150 utställare på Travel News Market den 9 november är DLH. Här berättar Lufthansas försäljningschef Håkan Bäverstrand vad DLH är, vilka de vill träffa och de senaste trenderna i reseindustrin.

“Med en växande befolkning med ökade ekonomiska resurser kommer premiumsegmentet att fortsätta växa globalt”

Håkan Bäverstrand på DLH, varför är ni utställare på Travel News Market i år?

– Vi är naturligtvis angelägna om att träffa och diskutera utmaningar och möjligheter med nya och gamla partners.  

Det är inte alla som vet vad DLH är, förklara så kort som möjligt? 

– Lufthansa Group består av ”nätverksflygbolagen” Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa och SWISS som flyger till destinationer över hela världen från sina respektive hubbar i VIE, BRU, FRA, MUC och ZRH. Vi driver också ett ”punkt till punkt”-flygbolag i Eurowings med fokus på anslutande icke-hub-städer i hela Europa. De flyger också till ett antal destinationer från Sverige. Vi har också ett ”fritidsflygbolag” som nyligen omprofilerades till Discover Airlines och som flyger till typiska sol- och baddestinationer runt om i världen. Slutligen har vi också Air Dolomiti med bas i Verona i Italien, som ägs helt av Lufthansa och som erbjuder en kombination av egna tjänster och tjänster på uppdrag av Lufthansa, särskilt från vår MUC-hub. (Förlåt att det blev lite långt, men det är mycket att ta upp…)

Berätta för oss om resebranschen just nu. Vilka är de stora trenderna?

– Distribution och digitala lösningar kommer att fortsätta att vara viktiga frågor under de kommande åren. Med en växande befolkning med ökade ekonomiska resurser kommer premiumsegmentet att fortsätta växa globalt och naturligtvis kommer hållbarhet att vara den viktigaste utmaningen att hantera och bemästra under de kommande decennierna.

Berätta för oss vad som finns i din monter? 

– Det absolut viktigaste innehållet i vår monter kommer att vara Lufthansa-gruppens säljkollegor.

Travel News Market 2022 nils grekland

Vem skulle du helst vilja träffa på Travel News Market?

– Människor som är nyfikna och öppna för att utforska nya försäljningsmöjligheter inom vår bransch. Helst de som vi kan vara en del av – men även andra.      

Håkan Bäverstrand, Lufthansa håller i mikrofonen.

Namn: Håkan Bäverstrand

Titel: General Manager Försäljning Sverige

Familj: Fru och tre katter

Bostad: Sollentuna

Senaste resan: Norra Kalifornien

Reser aldrig utan: Min Ipad och ANC-aktiverade hörlurar

Favorit hotell: Gimo Herrgård i Uppland

Favorit app för resor: Flightradar24

Flygbolag jag föredrar att resa med: Det finns många bra men jag har en speciell kärlek till SWISS

Favoritdestination bortom min egen: USA:s västkust 

Min drömresa: Professionell vinprovning på de bästa slotten i Bordeaux-distriktet

Det här är vad vi inte vet om dig: Jag har undervisat kung Willem-Alexander av Nederländerna i principer för revenue management.

En vimmelbild från förra årets fest. Även i år blir det en fest efter mässan.

HÄR BOKAR DITT FÖRETAG EN MONTER 

Och här kan du som vill besöka Travel News Market registerera dig.

Kommentarer är stängda.

På nytt jobb