Annons:

Visit Estonia: “Vi kan erbjuda fantastiska överraskningar”

En av 2000 utställare på Travel News Market by Oman den 2 december på Stockholm Waterfront Congress är Visit Estonia. Här berättar Kristiina Talisainen på destinationsbolaget varför och vem de helst vill träffa.

Kristiina på Visit Estonia, varför deltar ni på Travel News Market i år? 

– Vi deltar för att fräscha upp vänskapen med befintliga partners men också för att hitta nya kontakter, särskilt inom sektorn för möten och incentives. Men mest för att vara närvarande och mitt i en milstolpe.

Vem skulle du helst vilja träffa på Travel News Market? 

– Vi hoppas få träffa beslutsfattare hos researrangörer som vi inte har pratat med ännu, särskilt byråer som organiserar möten och incentiveresor.

Varför ska du besöka Estland? (Svar max 5 meningar.) 

– Som svensk besökare känner man sig nog som hemma, men samtidigt i ett främmande land. Vi är säkra på att vi kan erbjuda fantastiska överraskningar inom gastronomin och ett fascinerande utbud av kontraster över hela landet, vare sig det gäller skillnaden mellan den livliga huvudstaden och de lugna öarna eller ungdomligheten i Tallinn och den mer traditionella kulturen i södra Estland. Vi är nära och effektiva, fulla av omgjorda lokaler och aktivitets-alternativ, så det gör det också till en idealisk destination för att organisera ett möte och en rolig incentive-aktivitet – ett land som fungerar för dig! Estland är också fyllt av svenskt arv och man känner igen sig när man kör runt i landet, men man möter en fantastisk blandning av olika epoker och härskare, av öst, väst och norr, i arkitektur såväl som i mat – många lager att upptäcka!

Berätta, varför ska reseköpare och andra samarbeta med Visit Estonia? 

– Visit Estonia är öppet, vänligt och flexibelt – hjälper gärna till med även mindre detaljer!

Vad exakt gör ni som era konkurrenter inte gör? 

– Det kan vara nivån på nyanser som vi kommer väl till pass! Vi känner vår lilla men mångsidiga destination utan och innan och personlig kontakt kommer alltid att vara en stor del av vad vi erbjuder våra partners.

Skulle du vilja ge oss ditt bästa TNM-minne? 

– Inte säker på om det är bäst, men roligast – att träffa en trevlig kontakt bara för att hon tappade något bredvid min monter och hade svårt att plocka upp det på grund av muskelsmärta på grund av tung träning dagen innan – precis som jag samtidigt 😃

Kristiina Talisainen, B2B Marketing Manager Visit Estonia, Josipa Bakovic, PR & Marketing Manager och Pamela Pizarro, Aviareps Head of Tourism Nordic, Kristiina Kästik, B2B Teamlead at Visit Estonia Visit Estonia.

Namn: Kristiina Talisainen

Titel: B2B-marknadsföringschef (Sverige, Nederländerna, Italien, Spanien)

Familj: Ja, inklusive en 8 år gammal dotter 😃

Hemvist: Tallinn

Senaste resan: Malaga och Bilbao, Spanien

Reser aldrig utan: Podcasts med ekonomitema på Spotify och paracetamol i väskan 😊

Favorithotell: Ett townhouse fullt av design, karaktär och en finstämd frukost någonstans i en europeisk stad som Brügge eller Haag.

Favoritapp för resor: Bolt, för att enkelt få tag på en taxi på de flesta platser i Europa och appen är dessutom estnisk. 

Flygbolag jag föredrar att resa med: Flygresor har blivit väldigt oeleganta, så jag har inget

Favoritdestination utöver min egen: Italien blir aldrig fel.

Min drömresa: varje gång till ett land som jag inte har varit i tidigare

Det här vet vi inte om dig: Trots att jag reser mycket är jag väldigt rädd för turbulens. 

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna