Annons:

Därför deltar Ratehawk på Travel News Market: “Vi vill ha snabb tillväxt”

Här kan du som vill besöka Travel News Market registerera dig.

“Jag är övertygad om att det kommer att genomföras många intressanta möten och mycket affärer”

Henrik Johansson på Ratehawk, varför deltar ni på Travel News Market i år?

– För Ratehawk är Travel News Market en viktig del av vår snabba tillväxt efter bara två och ett halvt år på den svenska marknaden. Detta är en naturlig mötesplats där vi kan kombinera nytta med nöje med partners, leverantörer och nya kunder. Det blir nytt med mässa på en måndag, men jag är övertygad om att det kommer att genomföras många intressanta möten och mycket affärer. Sen lite kalas på kvällen!

Vem skulle du helst vilja träffa på Travel News Market?

– För oss på RateHawk som är relativt nyetablerade i Sverige är det viktigt att träffa såväl partner som potentiella nya partners för att på alla sätt stärka våra samarbeten. Framförallt är det en möjlighet att träffa partners som reser till mässan från hela Sverige.

Varför ska man besöka Ratehawk på TNM? (Svara max 5 meningar)

– Vi på Ratehawk erbjuder resesäljarna fyra olika produkter i vårt bokningssystem med 2,6 miljoner boenden i över 220 länder att välja mellan. Dessutom kan de boka flyg med över 400 flygbolag, transfer i 150 länder samt tåg i 13 sydeuropeiska länder. Allt Online. Detta vill vi parata med alla besökare om.

Bruno Träthaug NordBeds / Stena Line Travel Group med Henrik Johansson Rate Hawk.

Berätta, varför ska Travel buyers och andra samarbeta med Ratehawk?

– Förutom en rad produkter i systemet, så erbjuder vi en tillförlitlig teknik och en rad olika betalningsmetoder och möjlighet till kredit. En annan viktig aspekt är att vi tillhandahåller en mycket effektiv support som ser till att våra partners är nöjda med vår service.

Vad exakt gör ni som era konkurrenter inte gör?

– En sak vi gör är att vi återbekräftar alla hotellbokningar innan ankomst, vilket markant ökar precisionen i vår leverans.  Där är vi unika. En annan viktig aspekt är att vi är många lokala representanter på den nordiska marknaden och trots vår snabba tillväxt så är vi tillgängliga och snabba på att ge rätt service när partners behöver oss.

Vill du ge oss ditt bästa TNM-minne?

– Varje TNM är unik och en av årets absoluta höjdpunkter. Svårt att slå minnet av första mässan på Friends Arena som nästan lamslogs på grund av av häftigt snöfall i Stockholm. De flesta utställare och besökare tog sig dit, men inte allt material. Så en del montrar var ganska tomma. Dock full fart hela dagen och på efterföljande fest. TNM blev och är en succé redan från start tack vare Nils Norberg och Andreas Näsman. 

Namn: Henrik Johansson

Titel: Business Development Manager Sweden & Iceland

Familj: Fru och två barn

Bostad: Gamla stan i Stockholm

Senaste resan: Izmir för SKÅL International World Congress i oktober och till London för WTM nu i november

Reser aldrig utan: Hörlurar och nerladdad ny musik

Favorithotell: Spenderar mycket tid på Backstage Hotel på Djurgården i deras bar och restaurang

Favoritapp för resor: Tripadvisor

Flygbolag jag föredrar att resa med: Gärna de traditionella med god service, undviker lågprisbolagen

Favoritdestination bortom min egen: Rom och ön Ibiza

Min drömresa: Att tillsammans med familjen flyga till Spanien eller Italien och uppleva olika städer på samma resa genom att ta tåg emellan destinationerna. Socialt sätt att resa och umgås.

Det här är vad vi inte vet om dig: Älskar Formel 1 och ser fram emot att se minst ett lopp live under 2025 tillsammans med vår dotter Sophie, som är nyfrälst Ferrari-fan.

Här kan du som vill besöka Travel News Market registerera dig.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna