Annons:

Singapore Airlines moderniserar bokningsprocessen med NDC

KrisConnect NDC-program introduceras på samarbetspartners plattformar i Europa, enligt ett pressmeddelande.

Som ett led i Singapore Airlines arbete med att ge resenärer en ännu bättre upplevelse levereras ett bredare utbud av biljettpriser och personligt innehåll till flygbolagets partners i Europa från augusti 2020. Det sker genom att Singapore Airlines KrisConnect-program breddas. KrisConnect använder ny distributionsteknik för att förbättra innehåll och funktionalitet på samarbetspartners plattformar.

I Europa lanseras Singapore Airlines sitt KrisConnect-program först i Tyskland, Schweiz, Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Benelux i augusti 2020. I september 2020 introduceras programmet i Storbritannien, Italien, Spanien, Turkiet och Ryssland. Med lanseringen säkerställer flygbolaget en förbättrad kundupplevelse, ett bredare utbud av priser och ett mer personligt innehåll för sina partners.

Resebyråer som deltar i KrisConnect-programmet kommer att uppleva förbättrad speed-to-market, tillgång till det bredaste utbudet av biljetter och personligt innehåll samt möjligheten att erbjuda skräddarsydda produkter till sina kunder, till exempel speciella paketlösningar och biljettpriser. Det kommer också att förbättra bokningsupplevelsen för kunderna direkt i KrisFlyer.

KrisConnect-programmet använder API-teknik (Application Program Interface), inklusive den branschutvecklade standard New Distribution Capability (NDC).

Singapore Airlines gör innehållet tillgängligt genom traditionella Global Distribution System-partners som Amadeus, Saber och Travelport, samt nya teknikpartners som Aaron Group, ATRIIS, HitchHiker, PKFARE, Travel Boutique Online, Travelfusion, TravelNDC och Verteil Technologies. Flera välkända resebyråer i Europa har anslutit sig eller har uttryckt sin vilja att delta i Singapore Airlines KrisConnect-program, inklusive Aeroplan Reise GmbH, AERTICKET, dnata Travel UK, Flight Centre och FCM, Lufthansa City Centre, TravelUp Group och TUI.

 

Dessutom kommer SIA snart att lansera en ny portal för resebyråer, AGENT 360, som gör det möjligt för resebyråer att få direkt tillgång till innehållet via KrisConnect-programmet.

 

”Vi är glada över att arbeta nära våra branschpartner för att introducera både ny teknik, nya produkter och nya tjänster. Detta säkerställer att vi möter våra kunders behov bättre”, säger Campbell Wilson, Senior Vice President Sales and Marketing.

Kommentarer är stängda.