– Det är andra gången vi kör vår mässan i Danmark och redan nu är vi väletablerade. Vi ökar både antalet utställare och hosted buyers. Men viktigast av allt är att vi nådde över 700 förbokade möten, en ökning med 45 procent mot förra året, säger Nils Norberg, Travel News vd och ägare .
Dagen inleddes med ett seminarium om läget i reseindustrin med över 100 deltagare. Ämnena handlade om fokus på USA med det nya styret, planerna om samarbetet mellan KLM Air France och SAS.
Därefter följdes en intensiv mötesdag när köpare och säljare av resor gjorde nya affärer och stärkte gamla relationer. Dagen avslutades med en prisutdelning till de hetaste destinationerna 2025 i tre olika kategorier.
Prag vann affordable weekend, London vann safety weekend och Japan vann premium long haul.
– Vårt mässformat fungerar väldigt väl och vi expanderar till Helsingfors i oktober samt att vi förvärvat TravelMatch i Oslo vilket betyder att vi har nordisk täckning, något utställare redan kommenterat som en stor fördel, säger Nils Norberg
2 kommentarer