Före Realtid hade Camilla Jonsson ledande roller på Dagens Industri, TV4 och
Sydsvenskan.
Vad kommer du att prioritera på Travel News?
-Det som är viktigast till att börja med är ju att verkligen lära känna bolaget och mina
nya kollegor och få bra koll på målgruppen. Jag är ju väldigt nyhetsdriven, så nyheter
från branschen kommer att få stort utrymme och prio är förstås B2B. Trenderna.
Affärerna. Profilerna. Jättarna och de små utmanarna. Det är en så stor bransch, och
det finns massor av ämnen att belysa.
Är det något område som du redan identifierat som du vill lyfta fram?
-Vi ska bevara och värna om Travel News kärnläsare men samtidigt öka bevakningen inom reseindustrin i Sverige. Förmodligen kommer jag också att vilja testa några nya grepp, men det får ta sin tid. Första tiden ska jag bara lyssna och ta in, analysera och utvärdera.
Vad är det du älskar med resor?
-Bara det att planera för en resa är ju väldigt lustfyllt. När ska vi resa? Vart? Vad har
vi för budget? Vad vill vi göra? Sen att sitta och läsa, leta, kolla alternativ och sen
boka. Det är ju nästan halva grejen. När resan väl blir av är det bara fokus på
avkoppling och upplevelser. Och jag är lite besatt av hotell.
Vilket är det bästa hotell du har bott på?
-Kanske inte det bästa, men absolut det mest spektakulära var när jag bodde på
Robert de Niros hotell i New York, The Greenwich hotel. Det var verkligen speciellt.
Travel News startade 1985 och firar i år 40-årsjubileum.
-Med en ny chefredaktör vid rodret står Travel News inför en spännande framtid, där
målet är att fortsätta leverera insiktsfull och relevant journalistik för rese- och
turistnäringen, säger Nils Norberg, vd och ägare av bolaget.
-Jag vill också passa på att tacka Viggo Cavling för sju fina år där vi bland annat tagit
Travel News genom pandemin och utvecklat flera nya bärande journalistiska grepp
samt event.
2 kommentarer