Bakom undersökningen finns Nordicbench.
– Allting talar för att bokningarna kommer igång igen inför svenskarnas resande i sommar, höst och vinter. En mycket stor försäljningspotential tappas på grund av otillräckliga hemsidor och bokningssajter, säger Jan Borg vd på Nordicbench.
Tyvärr visar undersökningen att reseföretagen inte tar jämna steg med sina kunder.
– Det finns utrymme för de flesta sajtägarna att se över sin tjänst, vilket blir tydligt när branschens genomsnittliga NPS fortsätter försämras från -14 till -17, säger Jan Borg.
Årets bästa resesajt är en årlig undersökning som har genomförts sedan 2019. Den bygger på upphovsmännen till Net Promoter Score (Satmetrix) och deras metodik för NPS-benchmark. Vad är din uppfattning om resesajten på 15 olika drivfaktorer för kundnöjdhet, och skulle du rekommendera sajten till en vän eller bekant?
I Travel News ranking av resesajterna i olika kategorier har NPS-scoren gjorts om till genomsnittet på NPS-skalan 0-10.
14 kommentarer