Annons:

Resfebers coola minimalism

Resfeber vågar förenkla till ett nästan minimalistiskt gränssnitt. Enkelheten parat med en inspirerade bilddriven form ger hopp, tycker TN.

Det var många som höjde på ögonbrynen när Resia köpte Resfeber. Trots att Resfeber var tidigt ute som nätresebyrå har de haft svårt med lönsamheten. Men Resia köpte Resfeber och rekryterade Krister Bergström med ett förflutet inom spelbranschen för att få fart på tillväxten.
Första intrycket av nya Resfeber är positivt. En renodlad toppmeny som sammanfattar allt: Flyg + hotell;  Flyg; Hotell; Weekendresor och Grupp & konferens. Följt av en inbjudande ingångssida uppbyggd av textblock på pastellrutor och snygga bilder med texter.
Toppmenyn fälls sedan ut i fördömligt avgränsade sökrutor där besökaren skriver in avreseort, destination, datum osv. Sökresultatet är sedan förenklat till: Valt flyg; Snabbast och Billigast. Samma sak med hotellet: Valt, Billigast och Lite lyxigare. Sedan är det bara att klicka på Köp paket och betala med valfritt betalsätt.
Vi hade gärna sett en koppling till en extern recensionssajt som TripAdvisor för hotell och sevärdheter. Dessutom är det väl snålt med information om de destinationer vi tittade närmare på. 1 256 tecken om Barcelona är att driva minimalismen lite långt.
Besökare som vill boka en charterresa länkas bara vidare till vald charterarrangörs sida. Det finns säkert både tekniska och affärsmässiga skäl till länkningen, men frågan är vad det gör med Resfebers varumärke.
TN gillar nya Resfeber. Det är enkelheten och modet att välja bort onödig information som imponerar. Vi saknar däremot guider om resmålen.

Tips 1: Fliken ”Priskalendern” på Weekendsresor tipsar om vad alternativa datum ger för priser.
Tips 2:  Kolla in bloggen som är fylld med inspiration från gästbloggare.

Kommentarer är stängda.