Annons:

Snart fullsatt på Travel News Market svenska avdelning

En av de stora nyheterna på Travel News Market 2024 är den svenska avdelningen Meet Sweden. Nysatsningen har väckt stort intresse. Drygt 17 svenska hotell, konferensanläggningar och reseleverantörer har redan bokat en plats. En av utställarna är Munchenbryggeriet i Stockholm. - Det ska bli spännande att vara med och träffa MICE- och konferensköpare. När jag fick höra om konceptet med förbokade möten och det svenska fokuset var det självklart att vara med, säger Fredrik Norberg, säljchef på Munchenbryggeriet.

Travel News Market har sedan starten 2015 varit den viktigaste professionella mötesplatsen för reseagenter, resebyråer och internationella leverantörer av hotell och destinationer. Förra året hade vi över 200 utställare och runt 1000 besökare. Många av dem var kvalificerade  reseköpare och det genomfördes över 1500 förbokade möten på mässan. 

– Förra året hade vi runt 100 MICE köpare på plats och många av dessa efterfrågade möten med leverantörer i Sverige. I år hoppas vi på dubbelt så många och då vi har ett begränsat antal Meet Sweden utställare kommer detta leda till kvalificerade möten. Vi fokuserar på kvalitet och varje utställare ska ha möten med relevanta köpare, säger Paulina Lund, projektledare på Travel News Market. 

En av utställarna är BWH Hotels. 

– Det ska bli spännande att var med på Meet Sweden. Vi gör just nu en storsatsning på att nå konferensköpare och därför är det viktigt för oss att vara med. Min uppgift är att hjälpa till att fylla våra drygt 190 hotell i Skandinavien, där vi kan erbjuda allt från enklare ställen till fyrstjärniga boutiquehotell, säger Jonas Kentell, Sales Manager och MICE Specialist på BWH Hotels.

Kommentarer är stängda.