Läs om Travel News Business Forum här!
ANMÄL DIG GRATIS
Nomineringarna i den nya kategorin bästa hotelldirektör är ett resultat av Travel News samarbete med undersökningsföretaget Loopon.
– De nya kategorierna kommer att gå djupare in i hotellupplevelsen än vi gjort tidigare eftersom de bygger på betyg och omdömen från faktiska gäster, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
Loopon är ett undersökningsföretag som hjälper besöksnäringen att nå sina mål för gästnöjdhet samt öka sin lönsamhet och lojalitet hos sina gäster.
– Vi är så glada att få vara med och visa alla duktiga hotell som jobbar hårt med att återkoppla till sina gäster samt ta hand om alla kommentarer som trillar in både högt och lågt, säger Mathias Sabel, VD Loopon i Sverige i en kommentar.
Bästa hotell-management
Här har vi bakat ihop alla omdömen i alla kategorier till en helhet. Och vi har tittat på detta över tid. För att bli nominerad måste man få höga betyg på hela upplevelsen från incheckning, till service under vistelsen och utcheckning. Rummet ska vara tyst, mörkt på natten och välstädat. Sängen är skön och tvålen i duschen doftar ljuvligt utan att döda gästens parfym. Vi tänker att en förklaring till att man lyckas på alla punkter är att hotelldirektören har koll på alla bitar, får personalen att gå den extra milen och att hen ser varje gäst som en god vän som man gärna skämmer bort varje gång man ses.