Läs om Travel News Business Forum här!
ANMÄL DIG GRATIS
Nomineringarna i den nya kategorin bästa onlinerykte är ett resultat av Travel News samarbete med undersökningsföretaget Loopon.
– De nya kategorierna kommer att gå djupare in i hotellupplevelsen än vi gjort tidigare eftersom de bygger på betyg och omdömen från faktiska gäster, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
Loopon är ett undersökningsföretag som hjälper besöksnäringen att nå sina mål för gästnöjdhet samt öka sin lönsamhet och lojalitet hos sina gäster.
– Vi är så glada att få vara med och visa alla duktiga hotell som jobbar hårt med att återkoppla till sina gäster samt ta hand om alla kommentarer som trillar in både högt och lågt, säger Mathias Sabel, VD Loopon i Sverige i en kommentar.
Kategori: Best Performance Online
Denna kategori bygger på betyg på nätet från de stora aktörerna: Booking.com, Hotel.com, Google och Tripadvisor, men också på hur hotellen svarar på de inlägg som görs i dessa kanaler. Att vara aktiv på dessa forum och i sociala medier med sina gäster är en central nyckel till återbesök. Gäster som får svar på kritik är mycket nöjdare än de som har känslan av att kommunicera med ett svart hål. Internet har inte förändrat någonting, människans innersta längtan är att bli sedd av en annan människa.