Läs om Travel News Business Forum här!
ANMÄL DIG GRATIS
Nomineringarna i den nya kategorin Best housekeeping är ett resultat av Travel News samarbete med undersökningsföretaget Loopon.
– De nya kategorierna kommer att gå djupare in i hotellupplevelsen än vi gjort tidigare eftersom de bygger på betyg och omdömen från faktiska gäster, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
Loopon är ett undersökningsföretag som hjälper besöksnäringen att nå sina mål för gästnöjdhet samt öka sin lönsamhet och lojalitet hos sina gäster.
– Vi är så glada att få vara med och visa alla duktiga hotell som jobbar hårt med att återkoppla till sina gäster samt ta hand om alla kommentarer som trillar in både högt och lågt, säger Mathias Sabel, VD Loopon i Sverige i en kommentar.
Kategori Best Housekeeping: Ett hotell kan liknas vid ett sjukhus. Alla delar måste fungera för att produkten ska bli så bra som möjligt. Det spelar ingen roll hur bra kirurgerna är på ett sjukhus, eftersom operationsrummet inte är riktigt rent så dör patienten i alla fall. På ett hotell är det samma sak, det spelar ingen roll om man har världens häftigaste fastighet och snygga möbler. Är sängarna inte bäddade och det är skit i hörnen blir gästen missnöjd och kommer inte tillbaka. Istället berättar hen för alla i bekantskapskretsen om sin fruktansvärda upplevelse. Det är därför som Best Housekeeping är bottenplattan på alla hotell. De nominerade i denna kategori vet detta mer än de flesta.