ANMÄL DIG GRATIS HÄR
Läs allt om Travel News Business Forum 2023 här
Nomineringarna i den nya kategorin Best Performance Online är ett resultat av Travel News samarbete med undersökningsföretaget Loopon.
– De nya kategorierna kommer att gå djupare in i hotellupplevelsen än vi gjort tidigare eftersom de bygger på betyg och omdöme från faktiska gäster, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
Loopon är ett undersökningsföretag som hjälper besöksnäringen att nå sina mål för gästnöjdhet samt öka sin lönsamhet och lojalitet hos sina gäster.
– Vi är så glada att få vara med och visa alla duktiga hotell som jobbar hårt med att återkoppla till sina gäster samt ta hand om alla kommentarer som trillar in både högt och lågt, säger Simon Finne, VD Loopon i en kommentar.
Loopon är klart marknadsledande i Norden när det kommer till att mäta gästnöjdhet inom besöksnäringen.
Kategori: Best Performance Online
Denna kategori bygger på betyg på nätet från de stora aktörerna: Booking.com, Hotel.com, Google och Tripadvisor, men också på hur hotellen svarar på de inlägg som görs i dessa kanaler. Att vara aktiv på dessa forum och i sociala medier med sina gäster är en central nyckel till återbesök. Gäster som får svar på kritik är mycket nöjdare än de som har känslan av att kommunicera med ett svart hål. Internet har inte förändrat någonting, människans innersta längtan är att bli sedd av en annan människa.
Dorsia
Denna pärla med 37 egensinniga rum mitt i stan lyser både i verkligheten och på nätet.
Jacy´z
Nyöppnade destinationspalatset Jacy´z har fått mycket uppmärksamhet när man slog upp dörrarna i våras. Det har ESS Group som vanligt lyckats förvalta väl. Instagram-vänligt är bara förnamnet på hur man presterar i sociala medier. Och förstås IRL, Jacy´z är lika delar snygg design, wild & crazy och funktion.
Liseberg Grand Curiosa
Stadens mest lekfulla hotell i utkanten av Nordens största och viktigaste nöjespark har inte många månader i drift, men är redan en destination som talas om på nätet. När över 2000 bäddar ska bli varma varje dag måste man kommunicera med alla hela tiden.
Hotel Royal
Hör ett litet familjeägt hotell, tillika stadens äldsta hotell, hemma i denna kategori? Svaret är självfallet. Förmågan att ständigt utvecklas och alltid lyssna på sina gäster i sina digitala kanaler och ha ett relevant svart är förklaringen.
Upper House
Det finns lyx och premium. Och så finns det Upper House som erbjuder en hotellupplevelse i världsklass, långt över det mesta som finns i Sverige. Man har inte glömt bort det gamla talesättet: det är först när det händer i sociala medier som det händer på riktigt.