Annons:

De kan vinna Wilhelmina Skogh-priset i nya kategorin Best Performance Online

Här är de nominerade till Wilhelmina Skoghpriset i kategorin Best Performance Online i Göteborg. Den 11 september på Travel News Business Forum Göteborg 2023 berättar vi vem som vinner ett Wilhelmina Skoghpris.

ANMÄL DIG GRATIS HÄR

Läs allt om Travel News Business Forum 2023 här

Nomineringarna i den nya kategorin Best Performance Online är ett resultat av Travel News samarbete med undersökningsföretaget Loopon. 

– De nya kategorierna kommer att gå djupare in i hotellupplevelsen än vi gjort tidigare eftersom de bygger på betyg och omdöme från faktiska gäster, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling. 

Travel News Wilhelmina Skoghpris delas ut till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skoghanda. Det kan vara teknisk innovation, en storslagen byggnad, men det kan också vara ett konsekvent arbete med service och hög kvalitet.

Loopon är ett undersökningsföretag som hjälper besöksnäringen att nå sina mål för gästnöjdhet samt öka sin lönsamhet och lojalitet hos sina gäster.

– Vi är så glada att få vara med och visa alla duktiga hotell som jobbar hårt med att återkoppla till sina gäster samt ta hand om alla kommentarer som trillar in både högt och lågt, säger Simon Finne, VD Loopon i en kommentar.

Loopon är klart marknadsledande i Norden när det kommer till att mäta gästnöjdhet inom besöksnäringen.

Malin Oest ska vara konferencier på Travel News Business Forums utdelning av Wilhelmina Skoghpriset. Varför valde du att tacka ja till uppdraget att leda utdelningen av Wilhelmina Skoghpriset? – Att lyfta fram organisationer och människor som gjort något extra bra är alltid viktigt! Och dessutom i en ”bortglömd” persons namn – perfekt!

Kategori: Best Performance Online

Denna kategori bygger på betyg på nätet från de stora aktörerna: Booking.com, Hotel.com, Google och Tripadvisor, men också på hur hotellen svarar på de inlägg som görs i dessa kanaler. Att vara aktiv på dessa forum och i sociala medier med sina gäster är en central nyckel till återbesök. Gäster som får svar på kritik är mycket nöjdare än de som har känslan av att kommunicera med ett svart hål. Internet har inte förändrat någonting, människans innersta längtan är att bli sedd av en annan människa.

Dorsia Hotel & Restaurant

Dorsia

Denna pärla med 37 egensinniga rum mitt i stan lyser både i verkligheten och på nätet. 

Jacy´z 

Nyöppnade destinationspalatset Jacy´z har fått mycket uppmärksamhet när man slog upp dörrarna i våras. Det har ESS Group som vanligt lyckats förvalta väl. Instagram-vänligt är bara förnamnet på hur man presterar i sociala medier. Och förstås IRL, Jacy´z är lika delar snygg design, wild & crazy och funktion. 

Liseberg Grand Curiosa

Stadens mest lekfulla hotell i utkanten av Nordens största och viktigaste nöjespark har inte många månader i drift, men är redan en destination som talas om på nätet. När över 2000 bäddar ska bli varma varje dag måste man kommunicera med alla hela tiden.

Hotel Royal

Hör ett litet familjeägt hotell, tillika stadens äldsta hotell, hemma i denna kategori? Svaret är självfallet. Förmågan att ständigt utvecklas och alltid lyssna på sina gäster i sina digitala kanaler och ha ett relevant svart är förklaringen. 

Upper House 

Det finns lyx och premium. Och så finns det Upper House som erbjuder en hotellupplevelse i världsklass, långt över det mesta som finns i Sverige. Man har inte glömt bort det gamla talesättet: det är först när det händer i sociala medier som det händer på riktigt.

Förra året vann Sankt Jörgen Park kategorin årets Spa. Vem som vinner i år berättar vi den 11 september.

Läs allt om Travel News Business Forum 2023 här

ANMÄL DIG GRATIS HÄR

Kommentarer är stängda.