Annons:

Winn lovar dubbel omsättning inom fem år – anställer ny försäljningschef

Hotellkoncernen Winn Hotel Group storsatsar på den svenska marknaden och ska gå från en omsättning på 700 miljoner till 1,4 miljarder inom fem år, enligt ett pressmeddelande. 

I planen ligger stora investeringar i befintliga och nya hotell samt en satsning på den digitala försäljningen och gästresan. Som en del av satsningen gör Winn en nyckelrekrytering till koncernledningen och anställer Anna Rosang som ny Chief Commercial Officer.

– Anna Rosangs gedigna erfarenhet av digital affärsutveckling, varumärken och försäljning i kombination med Winns förmåga att driva hotell är en förutsättning för att vi ska nå vårt mål om att dubbla omsättningen inom fem år, säger Anders Junger, VD och Koncernchef för Winn Hotel Group i ett pressmeddelande.

Winn Hotel Group driver 11 hotell i Sverige, både under egna varumärken som destinationshotellen Bjertorp Slott, Såstaholm och Högbo Brukshotell, eller i samarbete med andra hotellkedjor som Strawberry och Radisson Hotel Group. Fram till 2030 genomförs renoveringar på flera av de egna hotellen och flera nya anläggningar planerar att byggas.

– Vi gillar att investera i ekonomiskt utmanande tider. Målet är att omsätta dubbelt så mycket, 1,4 miljarder kronor, innan 2030. Inom de fem närmsta åren ska Winn därför investera 800 miljoner kronor, där hälften går till att renovera, bygga ut och bygga spa på befintliga hotell samt hälften till att bygga flera nya destinationshotell på attraktiva lägen, säger Anders Junger, VD och Koncernchef för Winn Hotel Group i ett pressmeddelande.

Anna Rosang kommer senast från Telge Energi där hon i rollen som marknadschef drev digitalisering. Dessförinnan var hon digitalchef på Filmstaden och utvecklade den digitala kundupplevelsen som inbegrep försäljning, apputveckling och lojalitetsprogram.

– Att jobba med digitalisering av hotellbranschen är som att komma hem ­– det är ett drömjobb. Jag har mycket att bidra med och ambitiösa mål om starka resultat. Förutom digitalisering och e-handel brinner jag för varumärken och försäljning, säger Anna Rosang, Chief Commercial Officer för Winn Hotel Group.

Kommentarer är stängda.