Annons:

Premium

Sandra Kinge är ny program- och marknadschef på Cirkus

Sandra Kinge är ny Director of Program & Marketing på Cirkus Venues. Här svarar hon på Travel News klassiska på-nytt-jobb-enkät. 

“Vi har lyxen att utveckla långsiktigt och att sätta gästen i centrum”

Sandra Kinge, du är ny Director of Program & Marketing på Cirkus Venues. Varför valde vd Satu Andersson dig tror du? 

– Satu är en oerhört skicklig ledare och jag hoppas hon uppskattar mitt ledarskap och min affärs- och varumärkesutvecklingsförmåga.

Varför valde du Cirkus?

– Jag känner att jag har mycket att bidra med och för att det finns ett ledarskap som är tillitsbaserat och oerhört många kompetenta och härliga kollegor.

Exakt vad är Cirkus Venues?

– Cirkus Venues är ett bolag där vi har samlat hotell, restauranger och dessutom fantastiska scener på gröna Kungliga Djurgården. Närmare bestämt hotell såsom klassiska Hasselbacken, läckra Backstage, scenerna på Cirkus, samt otroliga kök och restauranger på Hasselbacken, Konsthallen, Popstory och Visitors som primärt finns till för ABBA the museums glada gäster.  

Djurgården är ju härligt på sommaren, men hur ska ni locka dit folk från oktober till mars?

– Djurgården är underbart även på vår, höst och vinter. Idag lockar vi hit en hel del härliga gäster med live- och matupplevelser, men precis som du säger finns kapacitet att få hit fler och det är en del av vårt uppdrag. Med de matkreatörer vi har i bolaget finns förutsättningarna för att utveckla detta vidare.

Några av Travel News 50 000 läsare i månaden vet vem du är, men inte alla. Berätta!

– Jag är den 20 år erfarna marknadschefen från resor, media och telekom som brinner för försäljning, varumärken och upplevelser men också idag vilket är viktigt inom mitt område tillitsbaserat ledarskap, UX, digital effektivitet, content marketing och sist men inte minst beslut baserade på data.

Vad gör en Director of Program and Marketing hela dagarna?

– Med så många fantastiska upplevelser och så mycket god mat så är det ett enda prioriterade och kommunicerande. Njuter av att komma till en arbetsplats med en kombination av passion, historia och serviceglädje. Att få samarbeta med Sveriges bästa producenter och arrangörer är lyxigt!

Sandra Miller Kinge var tidigare Chief Communications & Growth Officer på Apollo.

“Vi lyckades äntligen omorganisera marknadsavdelningen till nordisk och hitta de nordiska synergierna”

Vad lärde du dig under tre år på Apollo?

– Att det är otroligt givande och roligt att återvända till en gammal arbetsplats och att inget är omöjligt – vi lyckades äntligen omorganisera marknadsavdelningen till nordisk och hitta de nordiska synergierna. Blev också tydligt för mig att tillitsbaserat ledarskap, en ledningsgrupp som samarbetar nära och beslut baserade på data är den enda vägen framåt för att säkerställa att man kan växla ut på digitala satsningar och skapa lönsamhet.   

Och vad lärde du dig på lika lång tid på Viaplay Group?

– Ledningsgruppen på Viasat var en av de mest kompetenta jag arbetat i och där lärde jag mig vilken effekt det ger när en ledningsgrupp arbetar som ett sammansvetsat team tydligt mot samma mål. Vikten av det gemensamma ledarskapet i en organisation och hur det är kopplat till lönsamhet. Vi levde mitt i transformationens mest intensiva period. Det var otroligt att få se hur en tilläggsprodukt som Viaplay under vår tid blev ett eget varumärke, att sända OS som första kommersiella bolag och hur vi växlade upp på fler lönsamma produkter såsom till exempel bredband. Jag hoppas mina vänner på Viaplay Group idag hittar tillbaka till lönsamheten!

Cirkus Venues ägare Björn Ulvaeus och EQT:s grundare Conni Jonsson badar i pengar som få andra. Hur påverkar det verksamheten?

– Det är ett privilegium att få arbeta med en styrning där det finns stort engagemang, ett otroligt affärsmannaskap, en skicklighet kring att affärsutveckla varumärken vidare och en fantastisk kompetens kring det musikaliska. Detta drar vi nytta av varje dag i verksamheten. Med det sagt så har vi också lyxen att utveckla långsiktigt och att sätta gästen i centrum. Något som inte finns i alla verksamheter idag.   

Ingår Conni Jonssons lyxhotell i Toscana i er verksamhet?

– Fantastiska hotell såsom La ROQQA och Boutique Hotel Cala Piccola och även beach Isolotto Beach Club i Porto Ercole ingår absolut i bolaget jag längtar efter att åka ner och se hur de tar form. Nyligen hade vi förmånen att ha vårt Italienska kök här på gästspel på Hasselbacken vilket var fantastiska dagar.  

De två köper musikrättigheter för miljarder som vi andra köper nya underkläder, vad innebär detta för er på Cirkus?

– Då köper du underkläder alldeles för sällan Viggo. Våra kollegor på POPHOUSE sitter på ett otroligt affärssinne och kunskaper om rättigheter både gällande varumärken och musik. Det berikar oss verkligen som koncern.

Reseindustrins största utmaning? 

– Delvis handlar det om en andra digital revolution som är extra svår då den måste samsas med att behålla passionen. Många bolag säljer idag 90 procent av sina resor online, men beslut tas ibland ändå med den klassiska resebyråpassionen som grund.

Namn: Sandra Miller Kinge

Titel: Director of Program & Marketing

Familj: Gift med Fredrik och sönerna Ludvig 17 år, Filip 14 år

Bor: Stocksund

Senaste resa: Åre

Favorit Nyckeltal: Engagement  – så viktigt oavsett web eller sociala medier

Favorithotell: Våra såklart! Men annars om man kan blanda lyxen/miljön på Grand Hotel Cap Vermell på Mallorca, livsstilen och sportfaciliteterna på Playitas samt det familjära på Palma Suites skulle jag nog vara nöjd.

Favoritfärjebolag: Eckerölinjen – maten och Åland är ändå otroligt!  

Favoritkryssningsbolag: Birka Cruises såklart, men eftersom det inte finns nu efter pandemin så får det bli Gotlandsbolaget som ju tog henne tillbaka till drift.

Favorit Reseapp: Finns så många man vill radera direkt efter några dagar. Gamificationdelen hos Skistar är ändå beundransvärd. I år spårade det ur med nya funktioner så man tappade fokus tyvärr. Sen måste jag ändå säga att flightradar24 har man haft nytta av över tid i många år.  

Flygbolag som jag åker helst med: Emirates

Favoritdestination: Mallorca

Min drömresa: Drömmer lite om att tågluffa med barnen förbi alla storstäder i Europa. Hoppas vi får tid att förverkliga det.

Detta vet vi inte om dig: Var en mästare på konstsim någon gång på 1900-talet 😊.