“Vad är bra service enligt dig? – När en gäst får service utöver vad hen förväntar sig”
Grattis Sanna Söderlund blir ny hotellchef på Strand Hotel. Varför valde Sofia Munkhammar, VD för Strand Hotel och Solhem Hotel dig tror du?
– Tack, jag är verkligen supertaggad inför denna utmaning. Jag har en gedigen erfarenhet av service och gillar verkligen nya möten med olika människor, samt är bra på att hantera ett ständigt förändringsarbete.
Varför valde du att tacka ja till att bli ny hotellchef på Strand Hotel?
– I denna anrika miljö finns det härlig stämning och mix av människor, både medarbetare och gäster. Jag känner att med mitt engagemang och känsla för service kommer jag att kunna bidra, så att tacka ja var en självklarhet för mig.
Några av Travel News 50 000 läsare vet vem du är, men inte riktigt alla. Berätta!
– Jag är uppväxt på Gotland, denna ö är helt fantastisk. Har arbetat med service i hela mitt liv och älskar det. Familj och vänner är viktiga för mig. Mitt motto är: Allt är möjligt!
Vad lärde du dig som personal- och kvalitetsansvarig på ICA Supermarket Atterdags?
– Att skapa en trygg miljö för både kunder och personal. Att sätta en hög lägstanivå när det gäller både matsäkerhet och kundupplevelse.
Du har arbetat 25 år på ICA i olika befattningar. Varför blev du kvar så länge?
– Det som häftigt med att jobba med service och människor är att det är ett ständigt förändringsarbete och nya möten med människor varje dag, Man vet aldrig vad som väntar en när man börjar sin arbetsdag så man blir aldrig fullärd. När man är nyfiken och engagerad så finns det inga gränser för utveckling så det är den största anledningen till så många år på ICA.
Vad är bra service enligt dig?
– När en gäst får service utöver vad hen förväntar sig.
Vad är det bästa med Gotland?
– Det finns ett lugn över hela ön, men du kan även få brus om du söker det. Helt fantastisk natur, varje årstid har verkligen sin charm.
Och vad kan bli ännu bättre i Gotlands huvudstad när det gäller turism?
– Att Visby och Gotland är ett intressant resmål året runt.
Reseindustrins största utmaning?
– Lågkonjunktur, inflation och världsläget.
Namn: Sanna Söderlund
Titel: Hotellchef Strand Hotel
Familj: Man och barn och katt
Bor: Visby
Senaste resa: Mallorca
Favoritnyckeltal: Alla är viktiga men resultatet är det viktigaste i slutändan.
Favorithotell: Strand Hotel Visby
Favoritfärjebolag: Destination Gotland
Favoritkryssningsbolag: Royal Caribbean
Favoritreseapp: Best Western to Go
Flygbolag som jag åker helst med: BRA flyg Visby
Favoritdestination: Can Pastilla Mallorca
Min drömresa: Amalfikusten Italien
Detta vet vi inte om dig: Gillar återbruk och renovera gamla möbler.