High Chaparral är ett starkt varumärke inom segmentet barnfamilj. Det bevisas inte minst genom att High Chaparral sex år i rad har utsetts till antingen Nordens eller Sveriges bästa temapark i omröstningen Stora Barnsemesterpriset av Barnsemester.se.
För att ytterligare stärka positionerna och uppnå ökad kännedom inom segmentet, parallellt med arbetet att vidareutveckla kundupplevelsen, satsar nu High Chaparral ytterligare på marknadsföring och kommunikation. Hanna Forthmeiier blir utöver marknadschef del av företagets ledningsgrupp.
– Jag ser verkligen fram emot att arbeta med ett lika starkt som mytomspunnet varumärke mot visionen att bli världens bästa vilda västern för barnfamiljer, säger Hanna Forthmeiier i ett pressmeddelande.
– Vi är mycket glada att kunna välkomna Hanna Forthmeiier till vår temapark. Med en bred och gedigen akademisk, strategisk och operativ bakgrund inom marknadsföring är Hanna Forthmeiier helt rätt person att leda vårt marknadsförings- och varumärkesarbete mot nya höjder, avslutar Mathias Bergendahl, vd i ett pressmeddelande.