“Vi vill etablera en helhetslösning som täcker alla aspekter av det digitala ekosystemet”
Partnerskapet kombinerar Visit Groups e-handels-, paketerings- och distributionslösningar med Atomizes intäktsoptimeringsplattform, som inkluderar realtidsprissättning och framtidsprognoser.
Första kund är ESS Group. En gemensam nämnare för dessa tre bolag är Magnus Emilson som är grundare av Visit Group och delägare i Atomize och ESS Group. (E i namnet står för Emilsson.)
– Vi är glada över att inleda detta strategiska partnerskap med Visit Group. Detta partnerskap handlar inte bara om att förbättra effektivitet, utan om att förbättre gästupplevelsen och sätta nya standarder för intäktsoptimering genom AI-drivna lösningar. Tillsammans är vi engagerade i att stärka den globala hospitality och turistsektorn för att överträffa deras potential i en ständigt föränderlig marknad, säger Alexander Edström, VD för Atomize i ett pressmeddelande.
Detta partnerskap sträcker sig bortom sammanslagningen av två kompletterande teknologier; det syftar till att etablera en helhetslösning som täcker alla aspekter av det digitala ekosystemet. Från personliga bokningssystem till kunduppföljning efter avresa, och från att maximera intäkter till att öka operativ effektivitet, är samarbetet mellan Visit Group och Atomize utformat för att erbjuda en plattform för rese- och turistindustrin. Detta strategiska initiativ stöds av totalt 250 dedikerade anställda, som betjänar 3000 hotell och reseoperatörer världen över, och är utrustat för att möta morgondagens mål för aktörer inom rese- och upplevelsebranschen.
– Vi är glada över att samarbeta med Atomize för att avslöja en lösning som är efterlängtad av den bredare reseindustrin. Genom att utnyttja Atomizes djupa och omfattande AI-expertis handlar vårt partnerskap inte bara om att möta aktuella behov, utan är en framåtblickande satsning som syftar till att förutse och forma framtiden för resebranschen. Tillsammans kommer vår kombinerade expertis och resurser att revolutionera vad hotell- och reseoperatörer kan uppnå, med ESS Group som pionjär och första att uppleva fördelarna med detta strategiska partnerskap, sa James Dixon, VD i Visit Group.