Annons:

Nu lanserar Petter Stordalens Strawberry ett nytt varumärkeskoncept: Anycation

Med sitt nya marknadskoncept ska hotellkoncernen få gäster och medlemmar att köpa fler upplevelser. Målet är att Strawberry ska bli porten till upplevelser i Norden. - Anycation omdefinierar vad en semester eller hotellvistelse kan innebära för våra gäster, säger Marianne Orderud, Vice President Brand, Marketing & Digital Sales på Strawberry i ett pressmeddelande.

– När jag grundade Strawberry var det ett renodlat hotellbolag och på 25 år har vi transformerats från en underdog i hotellbranschen till något mycket större. Idag har vi inte bara 250 hotell, utan även Nordens största portfölj av restauranger, 2 000 mötesrum, barer, kaféer, gym och spa, och vi har blivit utsedda till bästa hotellkedjan i Norden. Vi skapar upplevelser över hela Norden, och det är precis det vi vill förmedla med vårt nya koncept. Vi växlar upp och gasar in i 2025, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry i ett pressmeddelande.

Det nya konceptet har fått namnet Anycation-. Målet är att synliggöra företagets portfölj av upplevelser som spänner från boende och konferenser till spa, restauranger och matupplevelser över hela Norden. Forskning visar att semester bidrar till bättre hälsa, kreativitet, prestationer på jobbet och ökad livstillfredsställelse. Med det nya konceptet ska Strawberry inspirera både privatresenärer och affärsresenärer att uppleva mer.

Marianne Orderud, Vice President Brand, Marketing & Digital Sales på Strawberry.

– Anycation omdefinierar vad en semester eller hotellvistelse kan innebära för våra gäster. Som företag lever vi efter värderingarna ”Room for All”, eftersom vi hyllar mångfald och annorlundahet. I linje med dessa värderingar har vi utvecklat ett koncept som erbjuder ett oändligt universum av små och stora upplevelser, för alla tillfällen och för alla typer av människor, säger Marianne Orderud, Vice President Brand, Marketing & Digital Sales på Strawberry i ett pressmeddelande.

Målet med Anycation är att visa att semestern inte behöver vara två veckor på Gran Canaria eller en långhelg i Paris, utan istället att hitta ögonblick i vardagen – oavsett om det är att få spela ostört i något av Strawberry’s gamingrum, njuta av en middag på TAK, ta en helgresa med vänner till Göteborg eller bara få sova ut när man har småbarn hemma. Koncernens unika portfölj av upplevelser, kombinerad med fyra hotellkedjor och över 40 individuella premiumhotell, ger gästerna möjligheten att hitta semesterkänslan precis utanför dörren.

Konceptet lanseras i Norge och Sverige den 27 januari 2025.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025