Annons:

Podcast-intervju i Almedalen med Stefan Sjöstrand, vd på Skistar

Travel News chefredaktör Viggo Cavling träffade Stefan Sjöstrand, vd på Skistar under politikerveckan på Gotland. Stefan Sjöstrand tycker att reseindustrin ska få mer uppmärksamhet och samarbetar med McDonalds och Parks and Resorts tillsammans med arbetsgivarorganisationen Visita för att nå detta. - Vi är en av de fyra stora näringarna i Sverige och får alldeles för lite uppmärksamhet. Vi borde få en större plats på regeringens karta, säger Stefan Sjöstrand under intervjun på Donners plats i Visby.

“Planen heter F4G, fuel for growth, syftet är att spara kostnader för att kunna investera vidare”

Skistar senaste kvartalsrapport levde inte upp till analytikernas förväntningar och gjorde att aktien föll fyra procent. Nu ska bolaget omorganisera. Det blir ett besparingsprogram för att vända trenden. 

–  Planen heter F4G, fuel for growth. Syftet är att spara kostnader för att kunna investera vidare. Vi kommer att säga upp en del folk. Vi vill skapa en tydligare organisation. Det blir ett kompetensskifte, säger Stefan Sjöstrand. 

Skistars stora sommarsatsning går inte så snabbt som vd vill. Men Sjöstrand tröstar sig med att det tog 35 år att bygga upp alpinskidåkning i Sverige. Motorn i denna utveckling var Skistar som mång-mång-mång-dubblade sin omsättning och aktiekurs under resans gång.

Hör hela intervjun här:

https://open.spotify.com/episode/6dR8kYwxI7ZQliXq72kdJo?si=e16c5d8c48364bde

Kommentarer är stängda.