– Intresset har varit stort och det känns fantastiskt att äntligen få öppna vårt första Scandic Go! Varumärket ligger rätt i tiden och attraherar en ny generation av hotellgäster från världens alla hörn. Med Scandic Go tar vi ett stort steg för att ytterligare utveckla ekonomisegmentet i Norden och vi ser stora expansionsmöjligheter i och utanför våra nordiska marknader, säger Jens Mathiesen, vd & koncernchef på Scandic Hotels Group i ett pressmeddelande.
Ekonomisegmentet i hotellbranschen har vuxit snabbt de senaste åren och förväntas expandera ytterligare, drivet av förändrat resebeteende och nya ekonomiska förutsättningar hos många resenärer. Scandic Go lockar därför med ett bra pris, inbjudande design, smidig självbetjäning, frukost och varma måltider dygnet runt.
– Scandic Go ska erbjuda en smart vistelse för den vars fokus är att uppleva staden. Vi behöver förstå och anpassa oss efter den nya generationens resenärer där själva hotellvistelsen oftast inte är det mest centrala. Vi vill därför inte begränsa någon med fasta måltider eller att betala för andra tjänster i priset för ett hotellrum. Bo centralt, ät när du vill, res lätt och hantera enkelt din vistelse via mobilen, säger Thérèse Cedercreutz, Chief Commercial Officer på Scandic Hotels Group i ett pressmeddelande.
Sommaren 2024 öppnar nästa Scandic Go, denna gång centralt beläget på Fridhemsplan på Kungsholmen i Stockholm. Fler öppningar väntas och målet är på sikt att bli marknadsledande inom ekonomisegmentet i Norden och att öka expansionstakten utanför Norden.
2 kommentarer