Annons:

Hit går SAS nya rutter efter partnerskapet med BRA

Från och med januari 2025 lanserar SAS nya rutter till Halmstad, Kalmar och Sälen, vilket avsevärt förbättrar tillgängligheten och förbindelserna i hela Sverige.

Detta är ett resultat av det nyligen presenterade partnerskapet med Braathens Regional Airways AB (BRA) kan SAS nu berätta i ett pressmeddelande att flygbolaget nu kommer kunna stärka sitt inrikesnät med nya destinationer och ytterligare avgångar på flera viktiga linjer i Sverige.

Det nyligen tecknade wet lease-partnerskapet med BRA främjar effektiva inrikesflyg och skapar förutsättningar för en långsiktigt hållbar trafik. Avtalet innebär att BRA från årsskiftet kommer att flyga på uppdrag av SAS, vilket ger möjligheten att öka kapaciteten på centrala inrikeslinjer i Sverige. 

”Med Arlanda som utgångspunkt stärker detta partnerskap svensk infrastruktur, kopplar samman lokala samhällen med världen och främjar större global tillgänglighet”, säger Anko van der Werff, President & CEO för SAS. ”Vi är glada över att kunna öka kapaciteten på flera av SAS inrikeslinjer och samtidigt öppna nya linjer till Halmstad, Kalmar och Sälen. Vi ser fram emot att samarbeta med lokala flygplatser och regionala partners för att säkerställa att de nya linjerna blir framgångsrika.”

3 kommentarer

  1. Marcus: Frågan man snarare bör ställa sig är vad biljetterna kommer kosta... när BRA försvinner lär SAS definitivt nyttja det faktum att dem nu har Monopol på all inrikestrafik. Ryanair kanske satsar Malmö-Stockholm/Göteborg-Stockholm men alla mindre regionala flygplatser kommer ta stryk av denna förändring om inget görs gällande biljettpriserna.
  2. Jervejint: @Marcus. Dagens flygpriser och i synnerhet inrikes är otroligt billiga. När jag började på SAS 1982, så kostade en inrikesbiljett ARN-KRN (Kiruna) lika mycket, som min bruttolön på SAS, vilket var 1995 kronor.
  3. Susanne: Vill vi tillbaka till den tid då flyget var några få förunnat? Lägre priser ger alla en möjlighet att flyga vid behov