– Det senaste året har präglats av förändring och förnyelse för SAS. Vi har anslutit oss till SkyTeam-alliansen, utökat vårt nätverk med nya destinationer och ingått ett partnerskap med BRA där vi hyr både flygplan och besättning. För våra kunder innebär detta fler valmöjligheter och bättre tillgång till destinationer. Med kampanjen vill vi påminna om att oavsett vart du ska i Skandinavien, tar SAS dig dit, säger Johanna Gustafsson, varumärkesansvarig på SAS i en skriftlig kommentar.
I kampanjen spelar flygvärdinnan huvudrollen och tar oss till olika platser och upplevelser i Skandinavien – från natursköna miljöer och konserter till jobbresor och vardagliga stunder – allt möjligt tack vare SAS.
–Vi vill förmedla att vi verkligen är vad vi heter. Att vi är hela Skandinaviens flygbolag och erbjuder fantastiska resmål inom vår del av världen, samtidigt som vi är en del av livspusslet med jobbresor och hämtning på förskolan, säger Linn Sundqvist, Art Director på SAS i sin presskommentar.
Kampanjen är framtagen av SAS kreativa inhouse-team och kommer att synas i Danmark, Norge och Sverige under våren i TV, utomhus och digitala kanaler.
Se filmen här: https://youtu.be/WwMrljR47aQ
Team:
SAS
Linn Sundqvist, Art Director
Emanuel Mankert, Art Director
Emma Kähr, Copywriter
Niklas Andersson, Senior Designer/Final Art
Jonas Åhlen, Creative Lead
Johanna Gustafsson, Head of Brand
Amanda Wolf, Projektledare
Claudia Di Domenico Urriola, Senior Brand Manager
Johanna Runebjörk, Customer Developer
Annika Ingelhammar, Head of Customer Development
Miriam Stahlin, Head of Customer Acquisition
Julia Avelin, Media Manager
Bleck Film
Sara Haag, Regissör
Johan Palm, Film- och stillbildsfotograf
Pål Åsberg, Exekutiv producent
Magnus Theorin, Producent
Agnes Ahlstedt, Produktionsledare
Colony Agency
Therese Engberg, Byråproducent