Tjänsten Travelplanner lanserades samtidigt i Sverige, Norge och Danmark den 9 december. Samtliga reguljärflygskunder fick då tillgång till tjänsten.
Med Travelplanner får Tickets kunder koll på flygstatus, resdatum, flygtider, väder på resmålen och information om den lokala valutan. I framtiden kommer tjänsten också information om hotellnätter med karta till hotellet och hyrbilar.
– Lanseringen av Travelplanner är ytterligare ett steg i vårt led att stärka relationen med våra kunder då man som resenär alltid har tillgång till information om sin flygresa direkt i mobilen. Att vi samtidigt kan höja snittintäkten på varje bokning som görs via våra olika säljkanaler är så klart ett stort plus säger Katarina Sjögren Petrini, vd Ticket Privatresor AB.
Med Travelplanner får Tickets kunder koll på flygstatus, resdatum, flygtider, väder på resmålen och information om den lokala valutan. I framtiden kommer tjänsten också information om hotellnätter med karta till hotellet och hyrbilar.
– Lanseringen av Travelplanner är ytterligare ett steg i vårt led att stärka relationen med våra kunder då man som resenär alltid har tillgång till information om sin flygresa direkt i mobilen. Att vi samtidigt kan höja snittintäkten på varje bokning som görs via våra olika säljkanaler är så klart ett stort plus säger Katarina Sjögren Petrini, vd Ticket Privatresor AB.