– Vi har kämpat hårt för att komma i kapp lönsamhetsmässigt. Vi har arbetat framgångsrikt med kundrekrytering och befintliga kunder samt effektivisering där vi jobbar snabbare och bättre, säger Ticket Affärsresors vd Thomas Ådén till Travel News.
Försäljningen ökade under året med 18 procent till 1 496,7 miljoner kronor, vilket är en större ökning än branschsnittet.
– Vi har tagit marknadsandelar. Vi har fått ordning på Finlandsverksamheten och Norgeverksamheten har blivit vinstgivande.
– Vi har tagit marknadsandelar. Vi har fått ordning på Finlandsverksamheten och Norgeverksamheten har blivit vinstgivande.
En utmaning för 2011 är bortfallet av storkunden Vattenfall, som slutit avtal med BCD Travel.
– Det är förstås ett tungt avbräck och vi arbetar hårt för att finna nya kunder som kan ersätta Vattenfall, säger Ådén.
– Det är förstås ett tungt avbräck och vi arbetar hårt för att finna nya kunder som kan ersätta Vattenfall, säger Ådén.