Det stora vinsttappet har skett under andra kvartalet då resultatet efter finansiella poster blev – 7,6 miljoner kronor.
– Vi på Resia har sett en viss ljusning under sommaren och vår bedömning är att botten är nådd. Samtidigt är det en bit kvar till 2007 och 2008 som båda är rekordår för Resia, säger vd Eva Moen Adolfsson.
Resia räknar med att ta marknadsandelar på framför allt affärsresemarknaden under hösten, eftersom resebyrån vunnit flera stora resekonton.
Trots halvårsförlusten visar Resia bättre resultat än konkurrenten Ticket, som gjorde en förlust efter finansiella poster på 14,9 miljoner kronor under kvartal två. Tickets halvårsförlust var 10 miljoner kronor.
– Vi på Resia har sett en viss ljusning under sommaren och vår bedömning är att botten är nådd. Samtidigt är det en bit kvar till 2007 och 2008 som båda är rekordår för Resia, säger vd Eva Moen Adolfsson.
Resia räknar med att ta marknadsandelar på framför allt affärsresemarknaden under hösten, eftersom resebyrån vunnit flera stora resekonton.
Trots halvårsförlusten visar Resia bättre resultat än konkurrenten Ticket, som gjorde en förlust efter finansiella poster på 14,9 miljoner kronor under kvartal två. Tickets halvårsförlust var 10 miljoner kronor.