Under första kvartalet 2008 sålde Resia grupp- och konferensresor för cirka 45 miljoner kronor. I år håller försäljningen ungefär samma volymer men Resia har ökat antalet projekt och uppdrag med 30 procent. Detta på grund av att företagen i år har mindre budgetar efterfrågar kortare resor.
Enligt en rapport från Svenska Resebyråföreningen minskade den totala försäljningen av grupp- och konferensresor i Sverige med 18 procent under årets första kvartal.
– Att vi har lyckats hålla vår höga försäljning även i år, samtidigt som branschen i övrigt tappar 18 procent, är ett kvitto på att vår satsning att lokalt sälja grupp- och konferensresor är rätt, särskilt då de flesta andra aktörer i branschen satsar på ”megakontor” koncentrerade till storstäderna för sin grupp- och konferensverksamhet, säger Björn Wigge, produktchef för grupp- och konferensresor inom Resia.
Enligt en rapport från Svenska Resebyråföreningen minskade den totala försäljningen av grupp- och konferensresor i Sverige med 18 procent under årets första kvartal.
– Att vi har lyckats hålla vår höga försäljning även i år, samtidigt som branschen i övrigt tappar 18 procent, är ett kvitto på att vår satsning att lokalt sälja grupp- och konferensresor är rätt, särskilt då de flesta andra aktörer i branschen satsar på ”megakontor” koncentrerade till storstäderna för sin grupp- och konferensverksamhet, säger Björn Wigge, produktchef för grupp- och konferensresor inom Resia.