Under samma period ökade försäljningen med tio procent till 2 512 miljoner kronor.
Försäljningen under det tredje kvartalet ökade från 777 till 779 miljoner kronor, men vinsten sjönk från 15,5 till 15,4 miljoner kronor.
Försäljningen under det tredje kvartalet ökade från 777 till 779 miljoner kronor, men vinsten sjönk från 15,5 till 15,4 miljoner kronor.
– Inför hösten och vintern ser vi en fortsatt stabil efterfrågan på både affärsresor och grupp- och konferensresor. Samtidigt minskar efterfrågan på privatresor något. Vår strategi är att Resia ska öka i antal byråer, omsättning och därmed resultat de närmaste åren. Samtidigt finns det starka skäl att bevaka omvärlden där allt tyder på att vi går mot ännu tuffare tider. Det känns dock som vi är väl rustade för en dämpad efterfrågan, säger koncernchef Eva Moen Adolfsson.
För konkurrenten Ticket innebar det tredje kvartalet förlust. För niomånadersperioden minskade försäljningen med tolv procent till 3 413,9 miljoner kronor och resultatet efter skatt sjönk från 37,3 till -7,0 miljoner kronor.