Enligt vd Eva Moen Adolfsson tar Resia marknadandelar inom såväl privatresor som affärsresor och grupp- och konferensresor.
Resebyråkedjan Resia redovisar ett rekordresultat på 42,1 miljoner kronor (39,2) för förra året. Det kan jämföras med konkurrenten Ticket som gjorde en förlust på 65 miljoner. Resias försäljning ökade med drygt 4 procent till 3,1 miljarder. Q4-resultatet blev dock endast 0,2 miljoner (8,5).
Enligt vd Eva Moen Adolfsson tar Resia marknadandelar inom såväl privatresor som affärsresor och grupp- och konferensresor.
– Men samtidigt märker vi en minskad efterfrågan på marknaden. Resia står starkt i en fortsatt lågkonjunktur men vi måste samtidigt anpassa verksamheten, bemanningen och kostnadsmassan.
Resebyråkedjan Resia redovisar ett rekordresultat på 42,1 miljoner kronor (39,2) för förra året. Det kan jämföras med konkurrenten Ticket som gjorde en förlust på 65 miljoner. Resias försäljning ökade med drygt 4 procent till 3,1 miljarder. Q4-resultatet blev dock endast 0,2 miljoner (8,5).
Enligt vd Eva Moen Adolfsson tar Resia marknadandelar inom såväl privatresor som affärsresor och grupp- och konferensresor.
– Men samtidigt märker vi en minskad efterfrågan på marknaden. Resia står starkt i en fortsatt lågkonjunktur men vi måste samtidigt anpassa verksamheten, bemanningen och kostnadsmassan.