– Resia är inne i en spännande fas, med starkt fokus på kundupplevelse och en sömlös kundresa med datadriven utgångspunkt, något som jag själv brinner för. Att resebranschen är helt ny för mig tycker jag också är spännande. Det ska bli kul att få jobba med upplevelser och minnen, som resor är i mina ögon. Sedan ser jag fram emot att få lära mig mer, och att bidra till att förbättra och förändra. Jag ser många likheter mellan rese- och elektronikbranschen, säger Mikael Nyhlén.
Som E-commerce & CRM Manager är Mikael ansvarig för onlineverksamheten inom Affärsområde Semester för Resia i Sverige och Resfeber i Sverige, Norge och Danmark. Mikael kommer vara en drivande kraft i det fortsatta digitaliseringsarbetet med fokus på förbättringar inom konverteringsoptimering, användarupplevelse, kundresor och kundbearbetning inom affärsområdet.
– Vi är i en omställning och satsar starkt på förbättrad kundupplevelse genom en sömlös kundresa. Som E-commerce & CRM Manager kommer Mikael vara en nyckelspelare i vårt förändringsarbete. Med sin långa bakgrund inom e-handel, CRM och digital utveckling som han sedan byggt på med retailkompetens har han mycket att tillföra, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer på Resia.
Mikael kommer senast från en roll som Marketing & E-commerce Manager på Best of Brands. Dessförinnan hade han rollen som E-commerce Manager på NetOnNet, där hans arbete ledde till att företaget bland annat utsågs till Nordens bästa omnikanalskoncept.
Mikael Nyhlén kommer att ingå i Resia Semesters ledningsgrupp och tillträder sin nya roll den 1 februari.