Bolaget är skyldigt sina kunder omkring 400 000 kronor.
Svarta listan omfattar företag som inte följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. ARN är en myndighet och ingen domstol, men det anses ändå vara god affärssed att följa dess utslag.
På den färska listan hamnar företag som inte rättat sig efter utslaget, trots att det gått ett till två år sedan ARN avgjorde ärendet.
Flygbolagen har i regel få eller en handfull ärenden som handlar om förseningar, inställda resor eller förlorat bagage. Men det finns undantag.
Värst inom kategorin resor är Ryanair som har 60 ärenden på listan. Bolaget är skyldigt sina kunder omkring 400 000 kronor.
Tvåa på listan är Fun Cruices i Sandviken med 35 ärenden på listan. Företaget har bara betalat tillbaka halva beloppet för inställda studentkryssningar.
Bronsplatsen med 34 ärenden vardera delas av Travellink för inställda resor och stängda hotell. Bolaget är skyldigt kunderna kring 430 000 kronor. Platsen delas av Bravofly som bara betalat delar av priset för inställda flygningar och borde betala kunderna ytterligare en kvarts miljon kronor.
Därefter kommer Thai Airways med 28 fall av inställda resor för nära 400 000 kronor. Lika mycket borde Langley betala för 14 avbrutna paketresor, anser ARN.
Här är några av de övriga syndarna:
SSAAIITaxi lyckades ta 1 863 kronor för resan Arlanda till Solna.
TravelPoint i Helsingborg tog 1226 kronor för två telefonsamtal till bolagets jourtelefon.
Norwegian har elva oreglerade inställda flygningar för 61 057 kronor.
Hotels.com blockerade en kund efter anklagelser om missbruk av rabattkuponger, men ARN anser att han ska få sina insamlade bonusnätter.
Leif Holmkvist