En viktig del av det nya avtalet är att CWT:s resesäljare världen över kommer att få tillgång till Amadeus gedigna plattformar för reseförsäljning – Amadeus Travel Platform och Amadeus Selling Platform Connect. Kombinationen av innehåll och verktyg gör det möjligt för CWT:s resesäljare att leverera högkvalitativa och personliga tjänster till sina resenärer på ett enklare och mer effektivt sätt.
– Vi är mycket glada över att fördjupa vårt partnerskap med Amadeus som del av vår CWT-3.0-strategi, säger Vince Chirico, SVP Global Network & Technology Partners, på CWT. Genom att arbeta med Amadeus kan vi förenkla vår operativa infrastruktur, tillsammans utveckla ny teknik och sätta fart på vår fortsatta globala tillväxt.
En viktig del av CWT:s så kallade CWT-3.0-strategi är att strömlinjeforma företagets plattformar och processer, för att bli mer effektiva och i slutändan leverera bättre reseupplevelser. Implementeringen av Amadeus senaste teknik hjälper därför CWT att verkställa sin strategi.
– Dagens resenärer vill ha en kombination av konsekventa system, transparens och valmöjligheter, och för att möta dessa krav krävs rätt teknik, säger Rajiv Rajian, EVP of Business Travel, Travel Channels, på Amadeus. Vi ser fram emot att utöka vårt samarbete med CWT och se till att de har tillgång till den ledande tekniken och det bästa innehållet för att tillgodose såväl dagens som morgondagens affärsresenärer.
CWT blev nyligen medlem i Amadeus NDC-X-program och kommer att arbeta vidare med Amadeus för att koppla samman resesäljare med flygbolag genom IATAs NDC-standard.